Sökning: "se mig"

Visar resultat 1 - 5 av 322 avhandlingar innehållade orden se mig.

  1. 1. “Count on me!” : Mathematical development, developmental dyscalculia and computer-based intervention

    Författare :Linda Olsson; Ulf Träff; Joakim Samuelsson; Lisa Thorell; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematical development; symbolic number processing; Approximate number system; developmental dyscalculia; computer-based intervention; matematisk utveckling; symboliskt nummerprocessande; Approximativa nummersystemet; dyskalkyli; datorbaserad intervention;

    Sammanfattning : A “sense” of number can be found across species, yet only humans supplement it with exact and symbolic number, such as number words and digits. However, what abilities leads to successful or unsuccessful arithmetic proficiency is still debated. LÄS MER

  2. 2. Viktigt - men inget för mig : Ungdomars identitetsbygge och attityd till naturvetenskap

    Författare :Magnus Oskarsson; Svein Sjöberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva elevers intresse för naturvetenskap och jämföra det med skolans NO-undervisning och med vad kursplanerna beskriver. På detta sätt vill jag svara på frågan:Vad är relevant NO-undervisning i grundskolan?Datainsamling har skett genom en enkät till 751 femtonåriga elever och 110 lärare på 29 skolor med årskurs 9. LÄS MER

  3. 3. Hybrid laser-MIG welding : an investigation of geometrical considerations

    Författare :Marc Wouters; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Manufacturing Systems Engineering; Produktionsutveckling;

    Sammanfattning : This thesis presents a collection of theoretical and experimental investigations into various geometrical aspects of hybrid laser-MIG welding. The work is divided up into four parts; A review of the hybrid laser-MIG welding technique with brief summaries of the three papers which make up the remainder of the thesis. LÄS MER

  4. 4. ”Kalla mig inte mamsell!” : En jämförelse av tre skandinaviska översättares behandling av kulturspecifika element i fransk- och engelskspråkig skönlitteratur

    Författare :Marcus Axelsson; Ulla Börestam; Yvonne Lindqvist; Cecilia Alvstad; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; translation; Scandinavia; Descriptive Translation Studies; culture-specific elements; translation strategies; Bourdieu; Nordiska språk; Scandinavian Languages;

    Sammanfattning : The present study deals with the work and practice of three Scandinavian translators, namely Kjell Olaf Jensen (Norwegian), Marianne Öjerskog (Swedish) and Agnete Dorph Stjernfelt (Danish). The main question of the thesis is what strategies the translators use when translating culture-specific elements from French and English. LÄS MER

  5. 5. Följ mig bortåt vägen... : om pedagogisk handledning i förskolan

    Författare :Birgitta Hammarström-Lewenhagen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational supervision; work-related knowledge formation; narrative; dialogue; autonomy; reciprocality; curriculum; epistemic cultures;

    Sammanfattning : The main issue of this work concerns the meaning of educational supervisionas a tool for collaborative work-related knowledge formation in preschool.The study is based upon and complements the analysis of the phenomenoneducational supervision in a previous study presented in my previousbook Det mångtydiga mötet – ett försök att förstå komplexiteten i pedagogiskhandledning med yrkesverksamma [The many folded encounter – anattempt to understand the complexity in collaborative educational supervision]. LÄS MER