Sökning: "scientific language"
Visar resultat 11 - 15 av 3626 avhandlingar innehållade orden scientific language.
11. Developing and Evaluating Language Tools for Writers and Learners of Swedish
Sammanfattning : Skrivande och skrivet språk är idag en viktig del av många människors liv, i datorns ordbehandlare, i e-postprogram och i chattkanaler på Internet. Skrivet språk har blivit mer eller mindre en förutsättning för människors dagliga kommunikation. Denna utveckling av samhället leder till ökade behov av att på olika sätt hantera text. LÄS MER
12. Förstaspråksattrition hos vuxna : Exemplet polsktalande i Sverige
Sammanfattning : This thesis is concerned with adult L1 attrition in the case of highly-educated long-term Polish immigrants in Sweden. The study sheds light on two classical issues pertaining to L1 attrition, namely what happens to a fully developed mature language system in an immigrant context, and why it happens. LÄS MER
13. Natural Language Processing for Low-resourced Code-switched Colloquial Languages – The Case of Algerian Language
Sammanfattning : In this thesis we explore to what extent deep neural networks (DNNs), trained end-to-end, can be used to perform natural language processing tasks for code-switched colloquial languages lacking both large automated data and processing tools, for instance tokenisers, morpho-syntactic and semantic parsers, etc. We opt for an end-to-end learning approach because this kind of data is hard to control due to its high orthographic and linguistic variability. LÄS MER
14. Support, resistance and pragmatism : An examination of motivation in language policy in Kharkiv, Ukraine
Sammanfattning : The Ukrainian society has gone through vast changes since independence in 1991 and in this thesis some of these social changes are discussed through the prism of language policy. The main topic of the study is language policy (conceptualised as language practices, language beliefs, and language management) in the eastern Ukrainian city Kharkiv. LÄS MER
15. Getting started : Children’s participation and language learning in an L2 classroom
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om en förberedelseklass med elever (7-10 år) som har ett annat hemspråk än svenska (arabiska, kurdiska, thailändska). Utifrån empiri som samlats in genom videoinspelningar och observationer under ett års tid i en förberedelseklass studeras elevernas deltagande och språkinlärning i det dagliga klassrumsarbetet. LÄS MER