Sökning: "school-mathematics"
Visar resultat 6 - 10 av 46 avhandlingar innehållade ordet school-mathematics.
6. Varför undervisning i matematik? : argument för matematik i grundskolan - i läroplaner, läroplansdebatt och hos blivande lärare
Sammanfattning : The aim of this study is to investigate, describe and analyse the justification and the goals of mathematics education in compulsory school in Sweden. The focus here is on student teachers and their conceptions of why mathematics should be taught in school. LÄS MER
7. Allt har förändrats och allt är sig likt : En longitudinell studie av argument för grundskolans matematikundervisning
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva och analysera argument för matematik i grundskolan och att förstå varför och hur de officiella argumenten förändras, från de argument som återfinns i styrdokument till de argument som förs fram av undervisande matematiklärare. En utgångspunkt är att skolmatematikens villkor och verklighet kan beskrivas genom analys av officiella argument och av lärarstudenters och lärares personliga argument för matematik i grundskolan. LÄS MER
8. Mathematics at work : a study of mathematical organisations in Rwandan workplaces and educational settings
Sammanfattning : To make mathematics more significant for the beneficiaries, the problem studied in this thesis is to investigate how to connect mathematical daily practices with educational contexts. The overarching aim is to investigate how to contextualise school mathematics within Rwandan cultural mathematics practices. LÄS MER
9. På tal om matematik : matematiken, vardagen och den matematikdidaktiska diskursen
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to describe and analyze how discourse as a theoretical and didactical concept can help in advancing knowledge about the teaching of mathematics in school. The dissertation has been written within a socio-cultural perspective where active participation and support from artefacts and mediation are viewed as important contributions to the development of understanding. LÄS MER
10. Skolmatematiken - kultur eller myt? : Mot en bestämning av matematikens didaktiska identitet
Sammanfattning : Mathematics is a sociocultural phenomenon. In educational contexts, no account has been taken of this; instead, learning has focused on the formal language.In this study, pupils' and students' conceptions of the school subject Mathematics are analysed. LÄS MER