Sökning: "school texts"

Visar resultat 6 - 10 av 295 avhandlingar innehållade orden school texts.

  1. 6. Historiska resonemang på mellanstadiet : En designbaserad studie för att utveckla undervisningen

    Författare :Helene Hugo; Viveca Lindberg; Elisabet Sandblom; Anders Dybelius; Charlotta Olvegård; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; History teaching; historical thinking; historical reasoning; disciplinary literacy; middle school; Educational design research;

    Sammanfattning : Den här studien tar sin utgångspunkt i en av de förändringar som införandet av läroplanen 2011 innebar, nämligen att mellanstadieelever ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att föra historiska resonemang. Syftet är att bidra med kunskap om relationen mellan lärares planering för och mellanstadieelevers utveckling av historiskt resonerande och ämneslitteracitet. LÄS MER

  2. 7. Könsdidaktiska mönster i förskolepedagogiska texter

    Författare :Ann-Christine Vallberg Roth; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; didactics; curriculum theory; Community educational guidelines; curricular texts; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The main issue of the thesis is to study the gender didactic patterns that can be found in Swedish, historical and present pre-school curricular texts. The selected period starts from around the 1850s until the middle of the 1990s. The study is based on a social and historical context, curriculum theory and gender theory. LÄS MER

  3. 8. Så sjöng barnen förr : textmaterialet i de svenska skolsångböckerna 1842-1972

    Författare :Märta Netterstad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Skolan som demokratiprojekt : En poststrukturell diskursanalys av demokratiuppdrag och lärarsubjekt

    Författare :Ami Cooper; Héctor Pérez Prieto; Joakim Larsson; Kerstin von Brömssen; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Discourse theory; poststructural analysis; compulsory school; democratic education; teacher subject; a school free from abuse; Diskursteori; poststrukturell analys; grundskola; demokratiuppdrag; lärarsubjekt; kränkningsfri skola; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Based on a poststructural discourse-theoretical perspective, the aim of this thesis is to critically examine the construction of the Swedish compulsory school’s democratic education and its consequences for the teacher subject, in educational policy texts. Set against the backdrop of what is commonly referred to as a crisis of democracy, the study takes its point of departure in changes in educational politics in recent decades and the new national curriculum for the compulsory school in 2011. LÄS MER

  5. 10. Words in school : A study of vocabulary learning support in the Swedish EFL classroom

    Författare :Denise Bergström; Cathrine Norberg; Marie Nordlund; Pia Sundqvist; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; English as a foreign language; vocabulary learning; teacher cognition; materials development; teaching materials; English and Education; Engelska med didaktisk inriktning;

    Sammanfattning : Vocabulary is a central but difficult aspect of learning English. EFL students face a considerable challenge in acquiring a vocabulary sufficient for communication, which means knowing many words and having a deep and varied knowledge of them. LÄS MER