Sökning: "samspel elever"
Visar resultat 6 - 10 av 20 avhandlingar innehållade orden samspel elever.
6. Getting started : Children’s participation and language learning in an L2 classroom
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om en förberedelseklass med elever (7-10 år) som har ett annat hemspråk än svenska (arabiska, kurdiska, thailändska). Utifrån empiri som samlats in genom videoinspelningar och observationer under ett års tid i en förberedelseklass studeras elevernas deltagande och språkinlärning i det dagliga klassrumsarbetet. LÄS MER
7. Vi och dom och alla dom andra andra på Komvux : Etnicitet, genus och klass i samspel
Sammanfattning : This thesis, set in an educational context (Swedish Komvux, high school adult education), deals with how groups of us and them are constructed, changed and reproduced. In order to understand the processes of us and them I have looked at the interconnections between gender, ethnicity and class utilising participant observations and semi-structured interviews. LÄS MER
8. English Hemspråk : Language in Interaction in English Mother Tongue Instruction in Sweden
Sammanfattning : The thesis investigates teacher-student interaction in English mother tongue instruction (MTI), offered within mainstream education to English heritage language students in Sweden. In particular, it examines the type of language work that was in focus during the lessons and the ways teacher and students engaged in the language work in situ. LÄS MER
9. Återkoppling i interaktion : En studie av klassrumsbaserad bedömning i frisörutbildningen
Sammanfattning : The present dissertation concerns social organization of feedback in ongoing hairdressing education. The central aim is to explore feedback between teacher and student in multimodal interaction within classroom assessment, as co-production of action and student’s participation. LÄS MER
10. Förskoleklass - ett år att räkna med : förskoleklasslärares möjligheter att följa och analysera elevers kunskapsutveckling i matematik
Sammanfattning : I den här studien undersöktes förskoleklasslärares möjligheter att följa och analysera elevers matematikutveckling utifrån en intervention i matematik läsåret 2012/2013. Två grupperingar med förskoleklasser var aktuella i studien. LÄS MER