Sökning: "samhällskunskap läroböcker"
Hittade 4 avhandlingar innehållade orden samhällskunskap läroböcker.
1. Läroböcker, demokrati och medborgarskap. Konstruktioner i läroböcker i samhällskunskap för gymnasiet
Sammanfattning : Swedish citizenship education is charged with a double mission: socialization and education of democratic citizens. This means that textbooks exist in a field of tension between conveying content as true knowledge and offering it as a perspective amongst others. LÄS MER
2. Creating sustainable citizens? : constructions of sustainable development in textbooks
Sammanfattning : There is a general consensus that education is crucial for achieving sustainable development. Education for sustainable development aims to foster citizens capable of participating independently and actively in creating a sustainable future. LÄS MER
3. Hur kan ekonomi göras begripligt? : En studie om villkor för kraftfull ekonomiundervisning i samhällskunskap
Sammanfattning : This thesis seeks to understand what constitutes important economics knowledge from a disciplinary perspective and how such knowledge is recontextualized in textbooks and teacher training to become teachable to social studies students in Sweden’s upper secondary schools. It consists of four substudies: two covering disciplinary economics knowledge and two covering preservice social studies teachers. LÄS MER
4. Staten och läromedlen : En studie av den svenska statliga förhandsgranskningen av läromedel 1938-1991
Sammanfattning : Studien handlar om statlig påverkan på skolans läromedel. Här studeras såväl de politiska besluten om, som det konkreta genomförandet av, den svenska statliga förhandsgranskningen av läromedel, från starten 1938 till avskaffandet 1991. De politiska besluten och genomförandet sker på skilda arenor. LÄS MER