Sökning: "samband"
Visar resultat 11 - 15 av 1577 avhandlingar innehållade ordet samband.
11. Proportionella samband - Innehållets behandling och elevernas lärande
Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt elever utvecklar sin förmåga att resonera proportionellt. Elevers förändrade förståelse för proportionella samband undersöks i relation till innehållets behandling under lektioner. LÄS MER
12. Utlandsägda dotterbolag i Sverige : En analys av koncerninterna transaktionsmönster och finansiella samband
Sammanfattning : .... LÄS MER
13. Vattensjön och Vattenån : Samband mellan sjönamn och ånamn i Medelpad
Sammanfattning : The main aim of this study of pairs of lake and river names in the northern Swedish province of Medelpad is to establish whether, as a rule, the lake name or the river name is (in formal terms) the primary name. The study also seeks to ascertain whether there are geographical variations in ‘name priority’ in this sense within the region studied, and whether there are any signs of the priority pattern having changed over time. LÄS MER
14. Ett samband att beakta : psalm, psalmbok, samhälle
Sammanfattning : The dissertation treats the relation between hymn, hymn-book and society by studying six motifs in The Swedish Hymnal (Den svenska psalmboken): mission, evangelization, diaconia, ecumenics, working life and "the new situation of youth". In the latest revision of The Swedish Hymnal, 1969-1986, hymns that gave adequate expression to these motifs were especially sought for. LÄS MER
15. Lärande samtal : elevers kollektiva textbygge i samband med diktskrivande
Sammanfattning : The purpose of this study is to describe and interpret the process by which pupils collectivelybuild a text during discussion of a group task. The study also has two further aims: firstly toexemplify task-oriented, interactionist and genre-specific conversational moves; and secondly todescribe, interpret and compare symmetric and asymmetric co-operative and competitive conversationalmoves, and laughter, in the interaction. LÄS MER