Sökning: "samarbete skola universitet"

Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar innehållade orden samarbete skola universitet.

  1. 1. Samarbete med förhinder - om samarbete mellan BUP, socialtjänst, skola och familj

    Författare :Camilla Blomqvist; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; samarbete; barnpsykiatri; skola; klientperspektiv; socialtjänst; nyinsitutionalism;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Samarbete i gränsland : Om relation och kommunikation i samarbete mellan skola och barnomsorg

    Författare :Jan Hjelte; Stefan Morén; Leif Holmström; Staffan Johansson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school child-care; cooperation; professions; relations; communication; organization; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This thesis is a case study about the forms of appearance and the consequences of relations and communication in collaborative work between school and child-care providers. The empirical data consists mainly of interviews, but include also a number of written documents. LÄS MER

  3. 3. Integration förskola, skola, fritidshem : utopi och verklighet : ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

    Författare :Gunilla Fredriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskolan; Grundskolan; Fritidshem; Samarbete; Förskolepedagogik;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the prerequisities for integrating preschool, primary school and leisure time centres and also prerequisities for parent cooperation. It is built on two case studies. LÄS MER

  4. 4. Samarbete mellan hem och skola : Erfarenheter av elevers, föräldrars och lärares arbete

    Författare :Gunilla Johansson; Karin Wahlberg Orving; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cooperation between pupils; parents and teachers; compulsary school; primary classes; Education;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to shed light upon several questions regarding co -operation between the home and school, based upon earlier research and empirical studies. The study focused on the opportunities and drawbacks as well as on the motives for home and school cooperation. LÄS MER

  5. 5. Vilja, våga, kunna använda informations- och kommunikationstekniken : människor med funktionshinder i samarbete med universitet och handikapprörelse

    Författare :Åsa Gardelli; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Engineering Psychology; Teknisk psykologi; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Informations- och kommunikationstekniken har för många människor blivit en naturlig och viktig del i deras dagliga liv. Den öppnar för stora möjligheter men kan också innebära stora omställningar för människor. En återkommande fråga i den allmänna debatten är om alla människor i samhället kommer att kunna ta del av denna teknik. LÄS MER