Sökning: "särskilt stöd"
Visar resultat 6 - 10 av 192 avhandlingar innehållade orden särskilt stöd.
6. Skoldaghem: Ett alternativ för elever i behov av särskilt stöd
Sammanfattning : This thesis concerns ten pupils in need of special support. The overriding principle governing the Swedish educational system today is that pupils with functional difficulties should be integrated into ordinary schools, but exceptions may be made and the pupils can attend a special day-school. LÄS MER
7. Vård i livets slutskede på särskilt boende för äldre personer : närstående och vårdpersonals skattade och berättade erfarenheter
Sammanfattning : Bakgrund I Europa, blir det allt vanligare att äldre personer dör på särskilt boende i stället för på sjukhus. Särskilda boenden spelar därför en viktig roll när det gäller vård i livets slutskede. Målet med palliativ vård för personer med livshotande sjukdom och deras närstående är att öka livskvaliteten och lindra lidande. LÄS MER
8. Dokumenterat utanförskap : Om skolbarn som inte når målen
Sammanfattning : This thesis examines school activity in a medium-sized Swedish municipality 1996?2005 focusing on the parts of the activity that deal with support measures for pupils with school difficulties. The purpose of the study is to examine the assessment of pupils? school difficulties in a longer perspective, considering pupils? subjective experiences and consequences of the school's organisation and working methods. LÄS MER
9. Spänningen mellan normalitet och avvikelse : om skolans insatser för elever i behov av särskilt stöd
Sammanfattning : In Sweden, an increasing number of pupils are defined as having some form of difficulties in school. In order to receive special support measures in school, these difficulties must have been subject to a pedagogical examination that state that the pupil is in need of special support measures. LÄS MER
10. Tonårsflickor berättar om att vara eller inte vara i behov av särskilt stöd : En longitudinell fallstudie
Sammanfattning : The aim of this thesis was to describe teenage girls’ experiences and perceptions of participation and influence during learning processes. The UN Convention on the Rights of the Child and the view that children are social actors with their own agency were central to the study. LÄS MER