Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Rikare resonemang om rättvisa : Vad kan kvalificera deltagande i samhällskunskapspraktiken?
Sammanfattning : The study explores the meaning of knowing how to reason about justice in civics in upper secondary school. This is examined through the analysis of students’ conceptions of justice, and of their conceptions of civic reasoning about justice. It is also examined through the analysis of civic education practise. LÄS MER
2. Aktör och struktur i historieundervisning. Om utveckling av elevers historiska resonerande
Sammanfattning : Historical reasoning is the organizing of information about the past in order to describe, compare, and/or explain historical phenomena. In this study I investigate the ability to reason historically in terms of agent and structure in an educational context. LÄS MER
3. Kritiskt omdöme i samhällskunskap : Undervisningsutvecklande studier av samhällsanalytiskt resonerande i rättvisefrågor
Sammanfattning : Teachers struggle to design teaching that that will promote students’ social science knowledge in accordance with the citizenship education purpose of the subject. This study aims to expand the knowledge base of social science education by exploring the meaning of, and teaching for, the ability to critically analyse essentially contested value issues, specifically fairness and justice issues, in social science. LÄS MER
4. Financial journeys : Reasoning about debt and money among young adults in Sweden
Sammanfattning : Young adults are often mentioned as among the most financially vulnerable groups, and Sweden is often characterized as being one of the countries in the EU with the most indebted households. While this houshold indebtedness mainly is linked to home loans, also other forms of credit usage have become increasingly common. LÄS MER
5. Att navigera i svåra situationer vid vård och omsorg av personer med demenssjukdom : Vård- och omsorgspersonals inhämtande av samtycke samt resonerande och agerande vid misstanke om förekomstav våld i nära relationer
Sammanfattning : Bakgrund: Personal inom vård och omsorg av personer med demenssjukdom står inför många svårigheter. I mötet med personer med demenssjukdomar kan svåra situationer uppstå till följd av den kognitiva nedsättningen. Personer med demenssjukdom kan ha svårt att förmedla sina önskemål eller berätta vad de varit med om. LÄS MER