Sökning: "relationsmarknadsföring"
Hittade 4 avhandlingar innehållade ordet relationsmarknadsföring.
1. Brand relationship management : den varumärkesbyggande processen
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är (1)att studera hur förändringar i konkurrens och samverkan på en marknad både påverkar användningen av varumärken och dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten; (2)att diskutera hur dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten kan utvecklas för att stärka relationen dem emellan.Den empiriska delen baseras på fem fallstudier. LÄS MER
2. Nätverk i förändring- En studie av svenska dagligvarukedjor och dess leverantörer
Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Sales coordination in multinational corporations : development and management of key account programmes
Sammanfattning : The purpose of the dissertation is to describe and analyse the orgamsmg of sales and marketing in large scale and complex organisations and particularly how key account management programmes are developed, organised and managed.This means that the focus is on the development context in which the sales organisation operates, how key account management (KAM) programmes are organised, the coordination they contribute to, and how the KAM programmes are designed to manage the dyadic seller-buyer relationships. LÄS MER
4. Understanding the relationships between bank-customer relations, financial advisory services and saving behavior
Sammanfattning : While the saving environment has become more complex in recent years, so has the demand for individual activity. Important impetuses include financial deregulation, globalization, technological change, and reformed pension systems. LÄS MER