Sökning: "relationer pedagog"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden relationer pedagog.

  1. 1. Med livet på schemat : om skolämnet livskunskap och den riskfyllda barndomen

    Författare :Camilla Löf; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; livskunskap; life competence education; barndomssociologi; kritisk diskursanalys; skola; etnografi; värdegrundsarbete; demokrati; hälsa;

    Sammanfattning : Skolämnet livskunskap har vuxit fram i svenska skolor under det senaste decenniet, ofta utifrån en ambition att främja hälsa och att konkretisera skolans värdegrundsarbete. Mot bakgrunden att livskunskap inte är obligatoriskt i svensk skola och därför saknar nationella riktlinjer har ämnet i den lokala skolpraktiken kommit att omfattas av en mängd olika arbetssätt och program. LÄS MER

  2. 2. Dagens Gennyheter : Hur massmedier berättar om genetik och genteknik

    Författare :Malin Ideland; Avdelningen för etnologi; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Medical technology; Media; Genetik; cytogenetics; Genetics; Medicin; Cloning; Natural Unnatural; Risk Possibility; Nature Nurture; Fact Fiction; Journalistic Narrations; Metaphor; Interdiscourse; Intertextuality; Discourse; Gene Technology; Press and communication sciences; Media; Medicinsk teknik; Medicin; Journalistik; kommunikation; cytogenetik;

    Sammanfattning : During the 1990’s gene technology got a break-through – both as a science and in people’s consciousness. Media reported frequently about scientific breakthroughs. LÄS MER

  3. 3. Att iscensätta lärande : Lärares reflektioner över det pedagogiska arbetet i en konstnärlig kontext

    Författare :Els-Mari Törnquist; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; externalization; performance; participation; community; collective; individual; creating; learning; æsthetics; a musical production ; context; social; artistic; Music education; pedagogical work; Pedagogy; didactics; Pedagogik; Didaktik; Music education;

    Sammanfattning : The present thesis examines the meeting between the artistic and the pedagogical dimensions in the work of teachers. The main aim is to describe the learning in practice, emerging from a collective creative process. The point of departure is teachers' experience of a musical-production as part of the pedagogical work in school. LÄS MER