Sökning: "redfors"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade ordet redfors.

  1. 1. Prevention and treatment of acute kidney injury after cardiac surgery

    Författare :Bengt Redfors; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Kidney failure; acute glomerular filtration rate renal circulation oxygen consumption cardiac surgery mannitol dopamine norepinephrine autoregulation;

    Sammanfattning : Acute kidney injury (AKI) occurs frequently after cardiac surgery and is independently associated with increased mortality. The main cause of AKI in these patients is renal ischemia. LÄS MER

  2. 2. Otosclerosis; clinical long term-perspectives

    Författare :Ylva Dahlin Redfors; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; otosclerosis; stapedectomy; hearing loss; conductive; hearing aid; health-related quality of life; hearing disability; SF-36; SSQ; IOI-HA; MSCT; CBCT;

    Sammanfattning : This thesis has assessed medical, technical and health-related aspects of otosclerosis from a long-term perspective. A retrospective clinical study was performed where 65 subjects who had previously undergone stapedectomy (1977-1979) were assessed. Twenty-eight - Thirty years later a follow-up was conducted. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola : en komplex och föränderlig process

    Författare :Lina Hellberg; Andreas Redfors; Susanne Thulin; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Fysik; förskola; undervisning; lärandeobjekt; förskollärare; arbetslag;

    Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER

  4. 4. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola : en komplex och föränderlig process

    Författare :Lina Hellberg; Andreas Redfors; Susanne Thulin; Learning in Science and Mathematics (LISMA); []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The science content became more clearly identified and specified through the revised curriculum (Utbildningsdepartementet, 2010). At the same time Skolinspektionen (2017) points out that there may be uncertainty among preschool teachers regarding what science content to teach and how the science content can be expressed in preschool (Skolinspektionen, 2017). LÄS MER

  5. 5. Reading the Sky : From Starspots to Spotting Stars

    Författare :Urban Eriksson; Cedric Linder; John Airey; Andreas Redfors; Edward E. Prather; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Astrometry; Astronomy Education Research; Disciplinary Discernment; Extrapolating three-dimensionality; Reading the Sky; Physics with specialization in Physics Education; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik;

    Sammanfattning : This thesis encompasses two research fields in astronomy: astrometry and astronomy education and they are discussed in two parts. These parts represent two sides of a coin; astrometry, which is about constructing 3D representations of the Universe, and AER, where for this thesis, the goal is to investigate university students’ and lecturers’ disciplinary discernment vis-à-vis the structure of the Universe and extrapolating three-dimensionality. LÄS MER