Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 49 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Reality-based brain-computer interaction
Sammanfattning : Recent developments within human-computer interaction (HCI) and cognitive neuroscience have come together to motivate and enable a framework for HCI with a solid basis in brain function and human reality. Human cognition is increasingly considered to be critically related to the development of human capabilities in the everyday environment (reality). LÄS MER
2. Plan and Reality : Municipal Energy Plans and Development of Local Energy Systems
Sammanfattning : Enligt lagen om kommunal energiplanering ska varje svensk kommun ha en energiplan för tillförsel för tillförsel och användning av energi. Huruvida energiplanering är ett bra sätt att styra det kommunala energisystemet är dock omdebatterat. LÄS MER
3. Samhällets tvåsidighet : Aktör-struktur i tre forskningsansatsers program och tillämpningar
Sammanfattning : Samhällsvetenskapliga portalfigurer som Durkheim, Marx och Weber har medverkat i diskussionen om aktör och struktur. Diskussionen om intentioner; agerande och samhällsstrukturer pågår fortfarande. Om de samhällsvetenskapliga fenomenen utgår från individen – aktören – och/eller dess omgivning - strukturen - är en evig fråga. LÄS MER
4. Simulation supported training in oral radiology : methods and impact on interpretative skill
Sammanfattning : Simulation is an important tool when training is hazardous, time consuming, or expensive. Simulation can also be used to enhance reality by adding features normally not available in the real world. LÄS MER
5. Real-Time Algorithms and Intersection Test Methods for Computer Graphics
Sammanfattning : In real-time computer graphics applications, at least three major forces are in conflict, namely, rendering speed, the level of realism, and interactivity. Therefore this thesis focuses on real-time algorithms that enhance the realism while maintaining high rendering speed, and on fast intersection test methods in order to speed up, for example, collision detection, picking processes and ray tracing. LÄS MER