Sökning: "professional services"
Visar resultat 21 - 25 av 268 avhandlingar innehållade orden professional services.
21. Understanding in Healthcare Organisations- a prerequisite for development
Sammanfattning : This study proposes that poor understanding of the structures, processes and outcomes of organisations seriously hampers collaboration between professional groups in care organisations. Three care settings were investigated: follow-up of patients with heart disease, an intensive care unit and care services for older people. LÄS MER
22. Styrning av lokala integrationsprogram : Institutioner, nätverk och professionella normer inom det svenska flyktingmottagandet
Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker vilken inverkan styrning som ”governance” och interorganisatorisk samverkan har på lokala integrationsprogram inom det svenska flyktingmottagandet. Fokus ligger på att studera hur organisationer på lokal nivå förhåller sig till ett institutionellt förändringstryck om att etablera ett interorganisatoriskt och arbetsmarknadsinriktat program. LÄS MER
23. Pharmacy Internship : Students’ Learning in a Professional Practice Setting
Sammanfattning : The aim of this thesis was to explore Swedish pharmacist students’ learning during pharmacy internship. Internships are meant to introduce students to professional practice. LÄS MER
24. Med relationen som redskap? : Om socialsekreterare, klientarbete och professionalitet i socialtjänsten
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att belysa hur socionomer talar om relationen och dess betydelse för klientarbete inom socialtjänsten. Relationen mellan socialarbetare och klient beskrivs ofta som ett kärnområde i socialt arbete, som ”praktikens hjärta”, men ämnet är också laddat i det sociala arbetet diskurs. LÄS MER
25. Brand building in the business-to-business context : The brand equity perspective
Sammanfattning : The main purpose of this doctoral dissertation is to investigate factors affecting B2B brand building by applying the brand equity perspective in the professional services context. Three peer-reviewed and published articles and one book chapter examine different aspects related to the enhancement of brand equity and brand building in the B2B context. LÄS MER