Sökning: "process muntlig"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden process muntlig.

  1. 1. Klassrummet som muntlig arena : att bygga och etablera ethos

    Författare :Cecilia Olsson Jers; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ethos; retorik; demokrati; kommunikativ kompetens; trovärdighet; argumentation; respons; rhetoric; democracy; communicative competence; credibility; argumentation; feedback; muntlig framställning;

    Sammanfattning : Ett grundantagande för avhandlingen Klassrummet som muntlig arena. Att bygga och etablera ethos är att en människa som med trovärdighet vill kunna verka som en demokratisk medborgare i olika kommunikationssituationer måste besitta kommunikativ kompetens. Följaktligen hänger demokrati och kommunikativ kompetens tätt samman. LÄS MER

  2. 2. Samspel och solostämmor : Om muntlig kommunikation i gymnasieskolan

    Författare :Anne Palmér; Mats Thelander; Birgitta Garme; Synnøve Matre; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish language; language development; classroom discourse; oral production; small-group activities; school literacy; Swedish; Svenska; Scandinavian Languages; Nordiska språk;

    Sammanfattning : The dissertation investigates oral communication from a language development perspective. The overall aim is to study the oral communication that is part of the learning process for Swedish as a subject and for vocational courses in the upper secondary schools. The focus is specifically on learning that incorporates reasoning and prepared speech. LÄS MER

  3. 3. Klassrummet som muntlig arena. Att bygga och etablera ethos

    Författare :Cecilia Olsson-Jers; Språk- och litteraturcentrum; []
    Nyckelord :argumentation; upper secondary school; ethos; school subject Swedish; logos; pathos; rhetoric; democracy; communicative competence; credibility; feedback; oral presentations;

    Sammanfattning : The Class Room as an Oral Arena: Building and Establishing Ethos starts with the premise that every person who wants to act credibly as a democratic citizen must have a communicative competence. Democracy and communicative competence are closely linked. To communicate credibly is to communicate with ethos. LÄS MER

  4. 4. Kampen om välfärdsarbetets värde : Fackligt aktiva kommunalare minns strejken 2003

    Författare :Kristin Linderoth; Genusvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Kommunalstrejken; arbetskonflikter; kommunalarbetare; strejker; facklig organisering; välfärdsarbete; erkännande; omfördelning; solidaritetskulturer; offentlig sektor; klass; könsrelationer; muntlig historia; ståndpunktsteori; strike; labour conflict; municipal workers; public sector unionism; recognition; redistribution; cultures of solidarity; oral history; standpoint theory; class; gender relations;

    Sammanfattning : The tertiary sector accounts for a rising share of labour disputes, making studies of public sector strikes increasingly relevant to the understanding of labour market power relations. With the intention of exploring conditions for public sector labour struggles, this study aims to empirically examine the extensive 2003 wage strike carried out by the Swedish Municipal Workers’ Union [Kommunal]. LÄS MER

  5. 5. När lärare formar ett nytt ämnesinnehåll : intentioner, förutsättningar och utmaningar med att införa programmering i skolan

    Författare :Peter Vinnervik; Maria Berge; Johan Lithner; Jan Erik Moström; Arnold Pears; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; programming; compulsory school; curriculum analysis; curriculum enactment; curriculum reform; challenges; technology education; programmering; grundskola; läroplansanalys; läroplansreform; undervisning; utmaningar; teknik; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : In March 2017, programming was introduced in the Swedish school curriculum. The reform was formally enacted in July 2018. Research shows that teachers enacting curriculum reform practices encounter various challenges. LÄS MER