Sökning: "preschool practice"

Visar resultat 1 - 5 av 83 avhandlingar innehållade orden preschool practice.

  1. 1. Production and Products of Preschool Documentation Entanglements of children, things, and templates

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Katarina Elfström Pettersson; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; preschool practice; preschool documentation; systematic quality development work; agential realism; posthumanism; Förskola; förskolepraktik; dokumentation i förskolan; systematiskt kvalitetsarbete; agentisk realism; posthumanism;

    Sammanfattning : The objective of the present study is to produce knowledge about how children, things, documents, computers, teachers, templates and other entities take part in and produce documentation in preschool systematic quality development work. The thesis asks questions about how and what is produced as quality in preschool documentation. LÄS MER

  2. 2. Samma, lika, alla är unika En analys av jämställdhet i förskolepolitik och praktik

    Detta är en avhandling från Umeå : Institutionen för Naturvetenskapernas och matematikens didaktik, Umeå universitet

    Författare :Charlotta Edström; Umeå universitet.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; gender equality; state policies; local authority policies; practice; pedagogues; children; Sweden; Scotland; förskola; jämställdhet; statlig politik; kommunalpolitik; praktik; pedagoger; barn; Sverige; Skottland; SOCIAL SCIENCES Social sciences Pedgogical work; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogiskt arbete; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe, critically analyse and provide information about gender equality in Swedish preschools, in relation to policy and practice. The main focus is on pedagogues’ gender equality work with children. The study includes a comparison between state gender equality policy in Scottish and Swedish preschools. LÄS MER

  3. 3. Playing a part in preschool documentation A study of how participation is enacted in preschool documentation practices and how it is affected by material agents

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Katarina Elfström Pettersson; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; children’s participation; pedagogical documentation; preschool practice; power relations; agential realism.; Förskola; barns delaktighet; pedagogisk dokumentation; förskolepraktik; maktrelationer; agentisk realism;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to explore how children’s participation is constructed and enacted in preschool documentation and what kinds of activities evolve between teachers, children and material objects in preschool documentation practices. The study is based on videorecorded observations of teachers and children documenting different preschool activities in two preschool groups. LÄS MER

  4. 4. Förskolans pedagogiska praktik Ett verksamhetsperspektiv

    Detta är en avhandling från Umeå : Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning, Umeå universitet

    Författare :Kenneth Ekström; Umeå universitet.; [2007]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogical practice; childcare; preschool education; learning; rearing; preschool working teams; preschool teachers; childminders; working conditions; societal changes; SOCIAL SCIENCES Social sciences Pedgogical work; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : Since 1960s, preschools have been important parts both of Swedish welfare and of labour market policies. The preschool thus constitutes a very important site for rearing and educating young children. LÄS MER

  5. 5. Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget. En etnografisk studie om bedömning i förskolekontext

    Detta är en avhandling från Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis

    Författare :Eva M. Johansson; Högskolan Väst.; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth studies; Utbildningsvetenskap; Educational science; Preschool; assessment; state control; documentality; cultural and social reproduction; invisible pedagogy; habitus; ethnography; preschool;

    Sammanfattning : This study examines the assessment practices and discourses in Swedish preschool in times of changing principles for state control and steering. These practices and discourses are analyzed in relation to theories about state control, and about cultural and social reproduction in education. LÄS MER