Sökning: "practical versus theoretical knowledge"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden practical versus theoretical knowledge.

  1. 1. Hertig av ovisshet : aspekter på yrkeskunnande

    Författare :Lotte Alsterdal; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; practical versus theoretical knowledge; skill of epistemology; tacit knowledge; comparative case study; literary metaphor; analogical thinking; indirect method; occupational training; praktisk kunskap versus teoretisk kunskap; yrkeskunnandets epistemologi; tyst kunskap; jämförande fallstudier; litterära metaforer; analogiskt tänkande; indirekta metoder; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. The Duke of Uncertainty -Aspects of Professional Skill

    Författare :Lotte Alsterdal; KTH; []
    Nyckelord :practical versus theoretical knowledge; skill of epistemology; tacit knowledge; comparative case study; literarary metaphor; analogical thinking; indirect method; occupational training.;

    Sammanfattning : The Duke of Uncertainty - Aspects of Professional Skillis a dissertation whose title is a literary metaphor designedto draw attention to encounters with unforeseen problems anddilemmas at work.The first part of the dissertation presents the skill andtechnology tradition that has developed over the last twentyyears through explorative case studies. LÄS MER

  3. 3. Imagination, form, movement and sound. Studies in musical improvisation

    Författare :Svein Erik Tandberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Aesthetic; artistic research; chronology versus phenomenology; cognitive models; cross-modality; imitation; improvisation; motor programmes; organ; organ textbooks; procedural knowledge; Protestant practices; Roman Catholic practices; schemas; style; Johann Sebastian Bach; Anton Bruckner; Marcel Dupre; Rolande Falcinelli; Cesar Franck; Johann Georg Herzog; Hermann Keller; Olivier Latry; Conrad Paumann; Max Reger; Heinz Wunderlich; Ruth Zechlin;

    Sammanfattning : How does one improvise? How can one learn the art of improvisation? By consid - ering these two questions this thesis aspires to make a contribution towards a greater understanding of what the production of improvised music actually involves. The organ has long traditions as an instrument on which music is improvised, and this study aims to focus primarily on organ improvisation. LÄS MER

  4. 4. Severity of illness versus severity of disease : definitions and applications

    Författare :Rosimary Almeida; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICINE; MEDICIN;

    Sammanfattning : Outcome assessment should consist of two basic steps - "selection of a meaningful outcome" and "determination of what caused the outcome". The latter step requires comparisons, and therefore information about the initial status of the patients. LÄS MER

  5. 5. Mellan akademi och profession : Hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd lärarutbildning

    Författare :Henrik Hegender; Glenn Hultman; Tomas Kroksmark; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-based teacher education; research- and experience-based teacher knowledge; assessment; learning objectives; tacit knowledge; Verksamhetsförlagd lärarutbildning; forsknings- och erfarenhetsgrundad lärarkunskap; bedömning; kunskapsmål; tyst kunskap; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Pedagogics and Educational Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att granska hur lärarkunskap formuleras och bedöms i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom svensk lärarutbildning. Utgångspunkten tas i det faktum att lärares yrkeskunskaper under lång tid varit uppdelade och beskrivna som teoretiska och praktiska, till exempel uttryckta som lärares tänkande respektive lärares handlande, eller vad lärare vet och vad lärare kan utföra. LÄS MER