Sökning: "positive classroom environment"

Visar resultat 1 - 5 av 20 avhandlingar innehållade orden positive classroom environment.

  1. 1. Social Climate and the Student in the Learning Environment : Advances in Assessment, Observation, and Coaching

    Författare :Carina Wikman; Mara Westling Allodi; Laura Ferrer-Wreder; Snyder Patricia; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :classroom climate; social climate; social-emotional learning; whole child approach; self-concept; prosocial behaviors; well-being; academic achievement; intervention; Practice-Based Coaching; elementary school; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : Relationships and what is taking place socio-emotionally in the classroom may support or hinder students´ learning and development. All students benefit from a positive, supportive classroom climate, especially children with special educational needs. LÄS MER

  2. 2. Där eleverna är : Ett arenaperspektiv på skolan som en stödjande miljö för hälsa

    Författare :Maria Warne; Katja Gillander Gådin; Kristen Snyder; Monica Eriksson; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; adolescents; empowerment; health promotion; participation; positive health; salutogenic; settingsapproach; pupils; support; supportiv environment; students; teenagers; recuperation; youth; arenabaserat; barn; delaktighet; elever; empowerment; hälsofrämjande; positiv hälsa; salutogenes; stödjande miljö; tonåringar; ungdomar; återhämtning;

    Sammanfattning : Hälsa skapas inte i ett vakuum utan i relation mellan individer och omgivning. Skolan är därför en viktig arena för barn och ungdomar eftersom de tillbringar större delen av sin vakna tid där. LÄS MER

  3. 3. Motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet

    Författare :Therese Vincenti Malmgren; Malmö högskola; []
    Nyckelord :attitudes; compulsory school; influence-effect; Lpo 94; motivating environment; responsibility; self-confidence; teacher competence; teacher relationships;

    Sammanfattning : Föreliggande arbetes övergripande syfte är att visa på faktorer/begrepp viktiga för en motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet då analysen baseras på läroplansmålsättningar. Mer differentierade och explicit uttryckta syften för detta arbete utgörs inledningsvis av att dels undersöka hur elever och skolledare uppfattar att skolan uppnått målen i läroplan för det obligatoriska skolväsendet (Utbildningsdepartementet, 1994), dels att utifrån Lpo 94 identifiera och analysera viktiga begrepp i skolmiljön och sedan granska dessa i en sambandsanalys. LÄS MER

  4. 4. Motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet

    Författare :Therese Vincenti Malmgren; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; compulsory school; lärarkompetens; Lpo 94; grundskola; attityder; lärarrelationer; Attitudes; medinflytande-påverkan; motiverande miljö; teacher relationships Ansvar; självförtroende; self-confidence; responsibility; motivating environment; teacher competence; influence-effect;

    Sammanfattning : The prime purpose of the work in hand is to present factors/concepts important in generating a motivating environment in our compulsory school system, with a focus on the classroom, the analysis being based on the goals stated in the national curriculum. Expressed in greater and more explicit detail, the purpose of this study was initially to a)investigate how pupils and school principals perceive that schools have achieved the goals of the curriculum for the compulsory school system (Swedish Ministry of Education, 1994), and b), with reference to Lpo 94 identify and analyse important concepts in the school environment and then study these in a correlation analysis. LÄS MER

  5. 5. Attitudes towards Swedish comprehensive school : comparisons over time and between classrooms in grade 6

    Författare :Mary-Anne Holfve-Sabel; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; two-level confirmatory factor analysis; factor scores; teachers opinions; peer relations; classroom climate; management of deviancy; student attitudes;

    Sammanfattning : The main aim of the study is to understand student attitudes towards different aspects of school using data from the late 1960s and 35 years later, and to analyze the impact both from teachers and students on classroom climate. Another important aim in order to accomplish this is to develop suitable instruments and methods. LÄS MER