Sökning: "politik i skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden politik i skolan.
1. Den förhandlade makten : Kulturella värdekonflikter i den svenska skolan
Sammanfattning : This dissertation argues that, in order to understand how teachers in compulsory Swedish schools deal with what they regard to be cultural value conflicts, an important aspect is negotiations about d... LÄS MER
2. Talet om det mångkulturella i skolan och samhället : En analys av diskurser om det mångkulturella inom utbildning och politik åren 1973-2006
Sammanfattning : The debate on "multicultural issues" has had a considerable impact on society, and in Sweden, dealing with such issues has been described and defined as a major problem. The aim of the present thesis is to analyse the various contents of discourses on multicultural issues that have influenced education and policy documents during the period 1973-2006. LÄS MER
3. Efficiency in Education - A Multilevel Analysis
Sammanfattning : Sweden spends altogether about 4.5% of GDP on primary, secondary and upper secondary school. Considering the magnitude of this investment it is important that these resources are used efficiently. In this thesis efficiency in public education is analysed on three different levels: The municipal level, the school level, and the individual level. LÄS MER
4. Interkulturellt lärande : intentioner och realiteter i svensk grundskola sedan 1960-talets början
Sammanfattning : I avhandlingen studeras interkulturellt lärande dels utifrån statens intentioner avseende den formella socialisationens mål och innehåll, dels utifrån lärandet hos eleverna, det vill säga som realitet. Det övergripande målet var att analysera om den offentliga socialisationen inom grundskolan ger barn och ungdomar redskap att hantera kulturell mångfald. LÄS MER
5. På spaning efter livets mening. Om livsfrågor och livsåskådning hos äldre grundskoleelever i en undervisningsmiljö som befrämjar kunskapande
Sammanfattning : This dissertation makes up the first report based on data collected during the project "Teenagers: aspects of their life style and attitudes" (Tonåringens livssituation och livstolkning) in the subject Religious Studies taken by pupils attending Year 9 during the 1993/94 school year. The general aim of the study is to discover the central values of life which pupils hold, as expressed in an essay on what is worth striving for in life. LÄS MER