Sökning: "policy reform"

Visar resultat 1 - 5 av 242 avhandlingar innehållade orden policy reform.

  1. 1. Mot en ny vuxenutbildningspolitik? : Regional utveckling som policy och praktik

    Författare :Erik Jakobsson; Per-Erik Ellström; Lennart Svensson; Kjell Rubensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adult learning; adult education; planning; learning; institution; structure; agent; network; collaboration; case study; interactive research; policy; practice; reform; implementation; vuxnas lärande; vuxenutbildning; nätverk; samverkan; fallstudie; interaktiv forskning; policy; praktik; reform; implementering; planering; lärande; institution; struktur; agent; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Avhandlingen beskriver och analyserar ett regionalt utvecklingsinitiativ i nätverksform, genom vilket de kommunala lärcentrumen i Örebro län samverkar för att utveckla en gemensam infrastruktur för vuxnas lärande. Detta innebär, exempelvis, att utveckla former för samverkan mellan olika regionala aktörer inom området, öka samordningen och samverkan inom den kommunala vuxenutbildningen och utveckla metoder för lärande med fokus på arbetet och arbetsplatsen. LÄS MER

  2. 2. Ideas and Policy Convergence : Health Care Reforms in the Netherlands and Sweden in the 1990s

    Författare :Paula Blomqvist; Ira Katznelson; Mark Kesselman; Columbia University Department of Political Science; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; health care; policy reform; public policy; Sweden; Netherlands; ideas; policy transfer; privatizarion; marketization; quasi-markets; welfare politics; Political science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Mellan policy och praktik : En studie om nyanlända elevers pedagogiska och sociala inkludering i skolan

    Författare :Denis Tajic; Nihad Bunar; Anna Lund; Mirjam Hagström; Johannes Lunneblad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Newly arrived students; pedagogical inclusion; social inclusion; organizational models; safe start; the inclusion formula; the civil sphere; conviviality; institutional habitus; equal education; policy enactment; collectivizing strategies; barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth Studies;

    Sammanfattning : The overall aim of the thesis is to investigate how schools’ formal and informal structures affect the pedagogical and social inclusion of newly arrived students, as well as how newly arrived students in grades 7-9 and school staff themselves understand and handle these structures. Formal structures refer to forms of pedagogical measures for newly arrived students. LÄS MER

  4. 4. Decentralization and National Health Policy Implementation in Uganda - a Problematic Process

    Författare :Anders Jeppsson; Malmö Institutionen för kliniska vetenskaper; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; epidemiology; Public health; Uganda.; policy diffusion; policy translation; policy implementation; decentralization; health care systems; primary health care; health sector reform; Ministry of health; health policy; Folkhälsa; epidemiologi; Social medicine; Socialmedicin; samhällsmedicin;

    Sammanfattning : The Ugandan Government has aimed at creating a needs-based and cost-effective health care system. The means to carry out this aim have been 1) a decentralization of the health sector in order to increase lower-level responsibility, accountability, and participation, and 2) a strong national policy formulation capacity, facilitating needs assessment and cost-effective prioritization. LÄS MER

  5. 5. En reformerad lärare : Konstruktionen av en professionell och betygssättande lärare i skolpolitik och skolpraktik

    Författare :Larissa Mickwitz; Christian Lundahl; Meeri Hellstén; Tore West; Daniel Sundberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers; professionalism; grading; school reform; curriculum theory; institutionalism; discourse theory; policy analysis; lärare; professionalism; betyg; läroplansteori; institutionalism; diskursteori; skolreformer; policyanalys; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This doctoral thesis investigates the interrelatedness between school policy and practice. In the thesis, the construction of “the teacher” is analysed in school policy documents and teacher interviews. LÄS MER