Sökning: "place promotion"

Visar resultat 1 - 5 av 48 avhandlingar innehållade orden place promotion.

  1. 1. Migration and Place Attractiveness

    Författare :Thomas Niedomysl; Urban Fransson; Bo Malmberg; Bertil Vilhelmson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Social and economic geography; Interregional Migration; Place Attractiveness; Sweden; Tourism; Marketing; Promotion; Life-course; Age; Survey Research; Residential Preferences; Kulturgeografi;

    Sammanfattning : The thesis includes six self-contained papers that from various perspectives examine place attractiveness and migration in Sweden. Paper I provides an extensive overview of Swedish municipalities’ place marketing engagement to attract in-migrants, based on survey responses from 220 municipalities. LÄS MER

  2. 2. Stadens melodi : Information och reklam i Stockholms kommun 1930-1980

    Författare :Anna Kåring Wagman; Lars Nilsson; Eva Blomberg; Thord Strömberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Urban history; local politics; public information; place promotion; welfare state; municipalities; History; Historia;

    Sammanfattning : The Song of Stockholm investigates the information and promotion produced by the municipality of Stockholm from 1930 to 1980. It focuses on three target groups: inhabitants, companies and tourists. LÄS MER

  3. 3. Med önskan om kontroll : Figurationer av hälsa i skolors hälsofrämjande arbete

    Författare :Karin Gunnarsson; Geir Skeie; Hillevi Lenz Taguchi; Maria Olson; Andreas Fejes; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Health; school; health promotion; education policy; DISA; students; post-constructionism; figurations; ethnographic tracing; Hälsa; skola; policy; hälsofrämjande arbete; post-konstruktionism; figurationer; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingen tar sin utgångspunkt i två sammanvävda tendenser, den ökade förekomsten av psykisk ohälsa bland unga och skolors uppdrag att främja hälsa. Larmen om att ohälsa bland unga ökar har skett i takt med att skolans hälsofrämjande arbete allt starkare efterfrågas. LÄS MER

  4. 4. Vägen till Beirut : Svenska handelsfrämjande åtgärder i Libanon 1920-1975

    Författare :Ahmad Hussein; Magnus Lindmark; Hans Jörgensen; Peter Hedberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :Economic history; Middle East; the Arab World; mandated power; mandate; superpowers; Cold War; Lebanon; Sweden; trade; trade policy; trade promotion; business establishment; networks; the Uppsala model; the Swedish Ministry of Foreign Affairs; the General Export Association of Sweden; the Swedish Trade Council; LM Ericsson; Ekonomisk historia; Mellanöstern; Arabvärlden; mandatmakt; mandatland; supermakter; Kalla kriget; Libanon; Sverige; handel; handelspolitik; handelsfrämjande åtgärder; företagsetablering; nätverk; Uppsalamodellen; Sveriges Utrikesdepartement; Sveriges Allmänna Exportförening; Sveriges Exportråd; LM Ericsson; ekonomisk historia; Economic History;

    Sammanfattning : This thesis investigates Swedish trade promotion in Lebanon from 1920 to 1975. The aim is to increase knowledge about how actors in a small open western economy tried to develop their economic interests in an emerging market characterized by great uncertainty. LÄS MER

  5. 5. Perspektiv på platsmarknadsföring

    Författare :Elin Berglund; Hans Westlund; Stig Westerdahl; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Platsmarknadsföring; platsförsäljning; promotion; territoriell konkurrens; entreprenöriell politik; attraktivitet; samhällsplanering;

    Sammanfattning : The overarching aim of this study is to contribute with new perspectives on place marketing, theoretically as well as empirically. More specifically, the aim is to characterize the place marketing research literature, describe its content and explore the extent to which it is valid in a Swedish municipal context. LÄS MER