Sökning: "phenomenological life-world approach"

Visar resultat 11 - 15 av 23 avhandlingar innehållade orden phenomenological life-world approach.

  1. 11. Self-awareness and self-knowledge in professions : Something we are or a skill we learn

    Författare :Ulla Andrén; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; professional education; self-knowledge; self-awareness; phenomenological life-world approach; self-development; psychosynthesis;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Samhällskunskapens dimensioner : Tio lärare ramar in sitt ämne

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civic teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; frame factor theory; life-world phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning utifrån didaktiska frågor som Vad?, Hur? och Varför?, samt hur detta upplevs förändrats över en tidsperiod om cirka tjugo år eller mer.Studien bygger på hermeneutisk-fenomenologisk livsvärldsansats där fenomenologisk beskrivning och hermeneutisk tolkning är centralt. LÄS MER

  3. 13. Med främmande bagage : Tankar och erfarenheter hos unga människor med ursprung i en annan kultur eller Det postmoderna främlingskapet

    Författare :Christina Spännar; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; second language; Immigrant youth; reflexivity; egological intersubjectivity; postmodern; cross-cultural life-world; awareness; identity; enclave culture; status change; Alfred Schutz; Sociology; Zygmunt Bauman; Cultural anthropology; ethnology; Sociologi; postmodern; Alfred Schutz; Zygmunt Bauman; Kulturantropologi; etnologi;

    Sammanfattning : The present study is based on interviews with 22 youth and young adults. The perspective is phenomenological, since my aim has been to analyse and describe the everyday world as it presents itself to these young people. LÄS MER

  4. 14. Uncovering pain and caring for children in the pediatric intensive care unit : nurses’ clinical approach and parent’s perspective

    Författare :Janet Mattsson; Maria Arman; Maria Forsner; Maaret Castrén; Maja Söderbäck; Karin Enskär; Mats Eriksson; Berit Lindahl; Stockholm Södersjukhuset; Karolinska Institutet Department of Clinical Science and Education; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Nursing care; clinical judgment; pain; non-verbal children; PICU; caring culture; parental perspectives; Nursing care;

    Sammanfattning : Background: The thesis has a standpoint in a synthesis of caring science and educationscience from a clinical perspective. Children in a Pediatric Intensive Care Unit (PICU) are in an exposed position, dependent on nurses to acknowledge their needs. LÄS MER

  5. 15. Doctor's experiences of work related moral problems : responsibility without clear boundaries

    Författare :Reet Arnman; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :Morality; doctors work related moral problems; responsibility; social constructionism; social life-world; fact values; standard; context;

    Sammanfattning : For as far back as the history of the medical profession can be traced, it has been assumed that doctors learn professional moral knowledge together with medical knowledge. From the sixties, internal professional morality has publicly changed to external morality, described with vocabulary and concepts, connected to philosophical branches. LÄS MER