Sökning: "pedagogiska teorier"

Visar resultat 11 - 15 av 17 avhandlingar innehållade orden pedagogiska teorier.

  1. 11. En bild säger mer än tusen ord : Barns perspektiv, positioner och påverkansmöjligheter i förskolans dokumentationspraktik

    Författare :Catarina Wahlgren; Kristina Andersson; Helena Wahlström Henriksson; Erika Björklund; Anette Emilson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; barns perspektiv; delaktighet; dokumentation; förskola; jämställdhet; läroplan; Genusvetenskap; Gender Studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to examine children's perspectives, positions and possibilities for participation in Swedish preschool documentation practice. The empirical data consists of 1575 photographs from six preschool classes located in different suburban areas. LÄS MER

  2. 12. Validating User Engagement and Effectiveness of Training Simulations : A mixed-methods approach informed by embodied cognition and psychophysiological measures

    Författare :Hiran B. Ekanayake; Robert Ramberg; Tom Ziemke; Per Backlund; Kamalanath Priyantha Hewagamage; Craig Lindley; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; training simulators; simulation validation; psychological fidelity; psychophysiological measures; embodied cognition; electroencephalography EEG ; galvanic skin response GSR ; träningssimulatorer; validering av simuleringar; psykologisk realism; psyko-fysiologiska mått; kroppslig kognition; elektroencefalografi EEG ; galvanisk hudrespons GSR ; Computer and Systems Sciences; data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : Simulation-based training has gained widespread attention recently as a response to drawbacks associated with traditional training approaches, such as high training costs (instructors, equipment, etc.), high risks (e.g. pilot training), and ethical issues (e. LÄS MER

  3. 13. Facilitation matters : A framework for instructor-led serious gaming

    Författare :Anna-Sofia Alklind Taylor; Per Backlund; Jana Rambusch; Jonas Linderoth; Högskolan i Skövde; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Serious games; serious gaming; game-based training; seriösa spel; spelbaserad träning; Technology; Teknik; Interaction Lab ILAB ; Interaction Lab ILAB ;

    Sammanfattning : This thesis explores the use of serious games from an instructor perspective. More specifically, it aims to study the roles of instructors and how they can be facilitated within an instructor-led game-based training environment. LÄS MER

  4. 14. Med önskan om kontroll : Figurationer av hälsa i skolors hälsofrämjande arbete

    Författare :Karin Gunnarsson; Geir Skeie; Hillevi Lenz Taguchi; Maria Olson; Andreas Fejes; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Health; school; health promotion; education policy; DISA; students; post-constructionism; figurations; ethnographic tracing; Hälsa; skola; policy; hälsofrämjande arbete; post-konstruktionism; figurationer; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : Avhandlingen tar sin utgångspunkt i två sammanvävda tendenser, den ökade förekomsten av psykisk ohälsa bland unga och skolors uppdrag att främja hälsa. Larmen om att ohälsa bland unga ökar har skett i takt med att skolans hälsofrämjande arbete allt starkare efterfrågas. LÄS MER

  5. 15. I fjärran blir fjällen blå: En komparativ studie av isländska och svenska grundskolor samt sex fallstudier om närhet som förutsättning för pedagogiskt ledarskap

    Författare :Haukur Viggósson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; principal’s-teachers relationship.; compulsory schools; personnel leadership; School administration; school organisation; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The thesis focuses on the elementary school principal’s formal responsibility and role in connection with his spatial and psycho-social nearness to the teachers. On one hand it is a comparison between schools in Sweden and Iceland, while on the other hand it is a case study of the principal’s leadership in several different school organisations. LÄS MER