Sökning: "pedagogiska avhandlingar"

Visar resultat 1 - 5 av 84 avhandlingar innehållade orden pedagogiska avhandlingar.

  1. 1. Peer student group interaction within the process-product paradigm

    Författare :Erik Bobrink; Thor Egerbladh; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Peer group interaction; process-product; mediating variables; psychometric study; naturalistic study; content; credit; cohesiveness;

    Sammanfattning : The main purpose of this dissertation was to relate a study within the framework of Peer Student Group Research to the basic Process-Product Paradigm for Research on Teaching. Information about previous research within this field was given in the chapter on background. LÄS MER

  2. 2. Grupparbetsinskolning : Empiriska undersökningar och ett undervisningsteoretiskt bidrag

    Författare :Thor Egerbladh; Umeå universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Modernisation and marketisation : The Chinese kindergarten in the 1990s

    Författare :Limin Gu; Inger M. Andersson; Gunilla Halldén; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Chinese kindergarten; early childhood education; reform; modernisation; marketisation; structure; ideology; change; continuity; progress; conflict; differentiation; Education;

    Sammanfattning : This is a study of changes in Chinese kindergarten education in the era of the post-Mao four modernisations. Based on fieldwork carried out in China in 1997, this thesis examined the changes of Chinese kindergarten education at two levels — changes in system (structural change) and changes in educational activities (curriculum and ideological change), especially for the period of the 1990s. LÄS MER

  4. 4. Experimental studies on performance and perceptual problems in physical work

    Författare :Gustaf Marklund; Umeå universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Test-wiseness och provkonstruktion : Några studier med tonvikt på effekter av instruktionen och uppgifternas utformning på svarsbeteendet

    Författare :Ingvar Nilsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER