Sökning: "pedagogik livslångt lärande"

Visar resultat 11 - 15 av 17 avhandlingar innehållade orden pedagogik livslångt lärande.

  1. 11. "Vi har nästan blivit för bra" : lärares sociala representationer av förskolan som pedagogisk praktik

    Författare :Ingrid Granbom; Mohamed Chaib; Solveig Hägglund; Sven Persson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; social representations; common sense; teachers; relational categories; cognitive polyphasia; communicative resources; focus groups; Förskola; sociala representationer; vardagskunskap; lärare; relationella kategorier; cognitive polyphasia; kommunikativa resurser och fokusgrupper; Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : En majoritet av svenska barn deltar i förskoleaktiviteter, vilket indikerar att förskolemiljön spelar en viktig roll för de erfarenheter barn får i sin vardag. Förskolans verksamhet baserar sig i hög grad på grundläggande värderingar och idéer beträffande bland annat barnuppfostran, förskolans uppdrag och synen på förskolans roll i samhället. LÄS MER

  2. 12. The production and maintenance of inequalities in health care : A communicative perspective

    Författare :Joel Hedegaard; Helene Ahl; Airi Rovio-Johansson; Karin Jonnergård; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; communication; gender; ethnicity; health care; organization; critical discourse analysis; social constructionism; social positions; qualitative content analysis;

    Sammanfattning : The Swedish health care system does not offer care on equal terms for all its end-users. Discrimination toward patients can take the form substandard communication toward women or foreign born patients. Discrimination is also embedded in the organizational context. LÄS MER

  3. 13. Spelförståelse och kommunikationsförmåga : En fenomenografisk studie över hur elittränare i fotboll söker bekräftelse på om spelare har förstått andemeningen i en instruktion

    Författare :Per Ohlsson; Tomas Kroksmark; Eva-Carin Lindgren; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Game sense; football; communication; essence; confirmation; phenomenography of listening; Spelförståelse; fotboll; kommunikation; andemening; bekräftelse; lyssnandet fenomenografi;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to develop knowledge about and knowledge how professional football coaches come to know that the essence of their instructions has been understood by their players, with particular focus on the theoretical aspects of the game.The background to this study is based on recent rapid developments in the game, as it changes from a strictly controlled system–oriented game to a game where the individual player is expected to perform multiple roles and change position during a match. LÄS MER

  4. 14. Potentialer för lärande i processoperatörers arbete : En studie av operatörers lärande och arbete inom högautomatiserad processindustri

    Författare :Maria Gustavsson; Per-Erik Ellström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Kompetensutveckling; Processindustri; Livslångt lärande; Arbetsorganisation; Automation; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : This dissertation is concerned with potential for learning in process operator work. The purpose of this thesis is to study and contribute to increased understanding in different conditions which can be assumed to create potentials for learning in the daily work of the process operators' . LÄS MER

  5. 15. Literacy proficiency, earnings, and recurrent training : a ten country comparative study

    Författare :Emmanuel Boudard; Max van der Kamp; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult education; Continuing education; Vuxenutbildning; Livslångt lärande;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to theorise on participation in recurrent training and to estimate a statistical model. The main focus is the links between latent variables, such as observed skills based on literacy proficiency, firm size, literacy practices at work and at home, and other latent correlates, such as educational attainment, labour force status, experience, occupational status and earnings. LÄS MER