Sökning: "pedagogik filosofi"
Visar resultat 1 - 5 av 32 avhandlingar innehållade orden pedagogik filosofi.
1. Critical Thinking in Scholarship: : Meanings, Conditions and Development
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of critical thinking in scholarship as regards its meanings, conditions, and development using a hermeneutic phenomenological approach. This exploration takes its departure in ancient Greece, following a historical movement of the phenomenon up to present day perspectives on critical thinking, revealing a range of different meanings and conditions. LÄS MER
2. Relationär pedagogik - för ett sannare liv : En essäistisk sammanläggning om dys/funktionell uppfostran: exemplet ADHD
Sammanfattning : Föreliggande doktorsavhandling utgör en pedagogisk-filosofisk studie av diagnosen ADHD som uppfostran. Avhandlingen består av fyra internationellt publicerade artiklar samt en substantiell kappa. LÄS MER
3. Den fenomenologiska rörelsen i Sverige. Mottagande och inflytande 1900–1968
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Edmund Husserls fenomenologi. Öppningar och blockeringar
Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Dissonant Voices : Philosophy, Children's Literature, and Perfectionist Education
Sammanfattning : Dissonant Voices has a twofold aspiration. First, it is a philosophical treatment of everyday pedagogical interactions between children and their elders, between teachers and pupils. LÄS MER