Sökning: "pedagogik föräldrar"
Visar resultat 1 - 5 av 32 avhandlingar innehållade orden pedagogik föräldrar.
1. Föräldrar och skola
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to develop a typology of the relationship between parents and schools by clarifying different meanings of that relationship. The study is anchored in a tradition within the sociology of knowledge which stresses the ongoing interpretative struggle between different social groups (Mannheim 1928/1968). LÄS MER
2. I skilda idrottsvärldar : barn, ledare och föräldrar i flick- och pojkfotboll
Sammanfattning : The sporting triangle represents the relationships among children, leaders and parents in the context of child sport. These relations are of significant importance for the child’s experience of sport. LÄS MER
3. Lärande i en traditionstung kontext : Om psykoanalytiker som lär gemensamt i samband med utvecklandet av en metod för behandling av spädbarn och föräldrar
Sammanfattning : Denna avhandling inom arbetslivspedagogik syftar till att bidra med kunskap om villkor för gemensamma lärprocesser då ny kunskap utvecklas i en traditionstung kontext. Studien handlar om en grupp psykoanalytiker som utvecklar en ny behandlingsmetod, sk. spädbarnsanalys, för att arbeta med spädbarn och deras föräldrar. LÄS MER
4. Välja eller hamna : Det praktiska sinnet, familjers val och elevers spridning på grundskolor
Sammanfattning : A free choice reform of compulsory schools was established in Sweden in the early 1990s. This study is about how families have reasoned and acted in relation to this reform and how their children, as a result, are dispersed to schools. LÄS MER
5. Physical education policy and practice : Issues and controversies in Tanzania secondary schools
Sammanfattning : Schools’ decisions to offer Physical Education (PE) is among the possible ways of involving students in physical activity, which has significant effects on students’ health, lifelong participation in physical activities and participation in sport. This thesis explores the factors and the ways they influence secondary schools’ decisions on whether or not to offer PE in Tanzania. LÄS MER