Sökning: "organisatoriskt lärande"
Visar resultat 6 - 10 av 33 avhandlingar innehållade orden organisatoriskt lärande.
6. Hållbar programutveckling : en studie av betydelsen av expansivt lärande och delvis delade objekt
Sammanfattning : This thesis aims to develop meanings of sustainable programme development. Policies are often introduced to solve societal problems identified by a government agency or some other organization. In order to realize the intentions behind the policy it is common that one or several policy driven projects are funded with large sums of money. LÄS MER
7. Idén om medarbetarskap : en studie av en idés resa in i och genom två organisationer
Sammanfattning : Avhandlingen behandlar idén om medarbetarskap med utgångspunkt från hur begreppet medarbetarskap tolkas och används. Syftet är att öka kunskapen kring idén och hur den tar sig uttryck i organisationers praktik.I den teoretiska referensramen har nyinstitutionell teori integrerats med teorier kring lärande och implementering. LÄS MER
8. Att se varandra i handling : En jämförande studie av kommunikativa arenor och yrkesblivande för nyblivna fänrikar och lärare
Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe and analyse the process of professionalisation of newly commissioned second lieutenants and newly qualified school teachers. The professionalisation of these two occupational categories is examined from a comparative perspective and concentrates on the communicative conditions and institutional arenas that affect the professionalisation process. LÄS MER
9. Lärandekulturer : En studie av organisatoriskt lärande under olika institutionella betingelser
Sammanfattning : .... LÄS MER
10. Lärandekulturer : en studie av organisatoriskt lärande under olika institutionella betingelser
Sammanfattning : Organizational learning is a research area which has grown rapidly in importance the last decade. It is often argued that modern organizations have to increase their ability to learn in order to survive in rapidly changing environments. The literature on organizational learning is characterized by a normative bias. LÄS MER