Sökning: "opportunities to learn"
Visar resultat 1 - 5 av 156 avhandlingar innehållade orden opportunities to learn.
1. Immigrant students' opportunities to learn mathematics : In(ex)clusion in mathematics education
Sammanfattning : This thesis explores immigrant students’ opportunities to learn mathematics. The research is concerned with issues of social justice and adopts a socio-political approach. Immigrant students are often described as students who do poorly in school because they lack “Swedishness” and have insufficient Swedish language skills. LÄS MER
2. Contributing to develop contributions : a metaphor for teaching in the reform mathematics classroom
Sammanfattning : This thesis aims at contributing to the theoretical research discourse on teaching mathematics. More precise, to explore a teacher’s role and actions while negotiating meaning of mathematical objects in discursive transformative practices in mathematics. LÄS MER
3. Flerspråkighetens gränser : språkdidaktik på (o)jämlik grund i migrationernas tid
Sammanfattning : The aim of this thesis is to critically examine opportunities and obstacles to develop teaching in Swedish as a second language on equal ground. This is done by ethnographically exploring a group of students’ and their teachers’ lived experiences of language and teaching practices in a school and society in northern Sweden’s peripheralized interior. LÄS MER
4. Ett lärorikt arbete? : Möjligheter och hinder för undersköterskor att lära och utvecklas i sjukvårdsarbetet
Sammanfattning : Avhandlingen, som är en kvalitativ studie, rör yrkesgruppen undersköterskor inom hälso- och sjukvården. Syftet med studien har varit att studera och bidra med ökad kunskap, dels om villkoren för lärande och kunskapsbildning i arbetslivet, dels mer specifikt om undersköterskors arbete, arbetsvillkor samt villkor för lärande och utveckling på arbetsplatsen. LÄS MER
5. Att lära sig resonera : om elevers möjligheter att lära sig matematiska resonemang
Sammanfattning : Students only learn what they get the opportunity to learn. This means, for example, that students do not develop their reasoning- and problem solving competence unless teaching especially focuses on developing these competencies. LÄS MER