Sökning: "newly arrived upper secondary school students"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden newly arrived upper secondary school students.

  1. 1. Bounded Horizons : A study of upper secondary school choice for newly arrived students

    Författare :Brendan Munhall; Fredrik Hertzberg; Larissa Mickwitz; Daniel Lövheim; Ee-Seul Yoon; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; newly arrived students; school choice; horizon for action; boundaries; upper secondary school; educational policy; educational marketization; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Graduating primary school students in Sweden choose their upper secondary school within a unique quasi-market school system. The students may choose specialized programs but must also be accepted based on grade rankings by the schools. Despite equity arguments for the school choice model, opportunities are not equally available for all students. LÄS MER

  2. 2. ”Här i Sverige måste man gå i skolan för att få respekt” : Nyanlända ungdomar i den svenska gymnasieskolans introduktionsutbildning

    Författare :Hassan Sharif; Mikael Börjesson; Katarina Gustafson; Emil Bertilsson; Ove Sernhede; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; sociology of education; immigrant youth; upper secondary introduction program; ethnography; educational strategies; Nyanlända; ungdomar; migration; språk; utbildning; Utbildningssociologi; Sociology of Education;

    Sammanfattning : This thesis is about 16 newly arrived students from Iraq enrolled in the introductory programme for newcomers, in two Swedish upper secondary schools during the academic year 2010/11. The study focuses on the newly arrived students’ possession of cultural, social, educational and linguistic capital and their migration experience as well as their plans for future studies. LÄS MER

  3. 3. Lived transitions : experiences of learning and inclusion among newly arrived students

    Författare :Jenny Nilsson Folke; Nihad Bunar; Karin Aronsson; Dympna Devine; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; lived transition; newly arrived students; post-migration ecology; lived school career; imagined school career; inclusion exclusion; in line out of line; in place out of place; embodied experiences; temporality; Child and Youth Science; barn- och ungdomsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis explores how newly arrived students experience conditions for learning and inclusion in their lived transitions within the Swedish school system. The thesis deploys an ethnographic approach combining interviews with participant observation. LÄS MER

  4. 4. Språkintroduktion som mellanrum : Nyanlända gymnasieelevers erfarenheter av ett introduktionsprogram

    Författare :Erika Bomström Aho; Åsa Wedin; Birgitta Ljung Egeland; Eva Sundgren; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; language introduction; newly arrived upper secondary school students; third space; identity; narrated experiences; språkintroduktion; nyanlända gymnasieelever; svenska som andraspråk; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : Den här licentiatuppsatsen behandlar berättade erfarenheter av att vara elev på Språkintroduktion. Programmet är ett av fem introduktionsprogram i den svenska gymnasieskolan och tar emot nyanlända ungdomar i åldrarna 16 till 19 år. LÄS MER

  5. 5. Raka spår, sidospår, stopp : Vägen genom gymnasieskolans språkintroduktion som ung och ny i Sverige

    Författare :Mirjam Hagström; Karin Zetterqvist Nelson; Catrin Lundström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; youths; newly arrived youths; newly arrived students; experiences; inclusion; exclusion; Swedishness; integration policy; introduction policy; ungdomar; nyanlända ungdomar; erfarenheter; inkludering; exkludering; svenskhet; integrationspolitik; introduktionspolitik;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker hur ungdomar som nyligen har kommit till Sverige upplever sin vardag, i och utanför skolan, under den första tiden efter migrationen, samt hur de ser på sin framtid i det svenska samhället. Studien bygger på intervjuer med 45 ungdomar i åldern 16 - 20, som alla studerar på gymnasieprogrammet språkintroduktion. LÄS MER