Sökning: "new genus"
Visar resultat 11 - 15 av 235 avhandlingar innehållade orden new genus.
11. Narratives of governing : rationalization, responsibility and resistance in social work
Sammanfattning : For many years, Sweden has had a reputation for having a comprehensive and women friendly welfare state. However, as in many other European countries during the past few decades, the organization and governing of welfare has undergone profound changes. LÄS MER
12. Släpp sångarna loss! : Genus, gestaltningsnormer och konstnärligt handlingsutrymme i opera
Sammanfattning : Abstract:My dissertation is taken from an opera singer’s perspective and the aim is three-fold: · to investigate and problematize how gender and performance norms are reproduced on the opera stage· to provide tools and propose approaches to transform gender perspective and norm critique into a creative artistic practice, enabling conscious and active artistic choices in relation to gender and performance norms· to explore ways to expand the singer's artistic agency. The artistic research project draws on knowledge from both my own practice as a professional opera singer and my collaborators’ experiences from the worlds of opera, classical music and theatre. LÄS MER
13. Teknik och genus i skapandet av gymnasieskolans teknikprogram : Översättningar och gränsarbete på tre nivåer
Sammanfattning : Under 1990-talet uppmärksammade politiker och tekniskt näringsliv att antaletelever på teknisk gymnasieutbildning hade minskat kraftigt. Detta befarades kunna leda till brist på utbildade tekniker och ingenjörer och i förlängningen äventyra landets ekonomi. LÄS MER
14. Från medarbetare till chef : Kön och makt i chefsförsörjning och karriär
Sammanfattning : The younger generation is often expected to be part of changes in management gender distribution, concepts of leadership and gender power relations. Parallel with this, there are ongoing gender segregation processes within the organisations resulting in the dominance of men among managers. LÄS MER
15. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus
Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER