Sökning: "naturvetenskapliga"

Visar resultat 1 - 5 av 2472 avhandlingar innehållade ordet naturvetenskapliga.

  1. 1. De naturvetenskapliga ämnesspråken : De naturvetenskapliga uppgifterna i och elevers resultat från TIMSS 2011 år 8

    Författare :Tomas Persson; Caroline Liberg; Åsa af Geijerstam; Jonas Almqvist; Maria Andrée; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; science education; scientific language; assessment; readability formulas; student achievement; vocabulary; systemic functional linguistics; corpus linguistics; student achievement; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : This thesis examines the scientific language in different subjects by analysing all grade 8 science items from TIMSS 2011, using four characteristic meaning dimensions of scientific language – Packing, Precision and Presentation of information, and the level of Personification in a text. The results, as well as results from established readability measures, are correlated with test performances of different student groups. LÄS MER

  2. 2. Lab work in science education : Instruction, inscription, and the practical achievement of understanding

    Författare :Oskar Lindwall; Berner Lindström; Tim Koschmann; Linköpings universitet; Göteborgs universitet; Gothenburg University; Göteborgs universitet; Gothenburg University; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lab work; science education; educational technology; classroom interaction; ethnomethodology; naturvetenskapliga laborationer; IT i utbildning; klassrumsstudier; etnometodologi; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Taking an analytical perspective founded on ethnomethodology and conversation analysis, the four studies presented in this thesis provide detailed analyses of video recorded lab work in mechanics at secondary and university level. The investigated activities all build on educational design afforded by a technology called probeware. LÄS MER

  3. 3. Barn resonerar kring naturvetenskapliga fenomen : i sagans värld på förskolan

    Författare :Mimmi Malm; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; experiment; handdocka; förskola; naturvetenskapliga fenomen; sagoundervisning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Meningsskapande möten i det naturvetenskapliga klassrummet

    Författare :Anna-Karin Westman; Karl-Göran Karlsson; Madelen Bodin; Staffan Selander; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; interactions; communication; meaning making; peer discussion; scientific ideas; social semiotics; organizational levels; naturvetenskapernas didaktik; kvalitativa studier; biologi; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Bakgrund Syftet med denna avhandling är att få veta mer om hur elever skapar mening i mötet med innehållet i skolans naturvetenskap. De resultat som presenteras i avhandlingen är resultat som visar hur eleverna uttrycker sig under utvalda interaktioner från naturvetenskaplig undervisning. LÄS MER

  5. 5. Lärares tal och barns nyfikenhet : kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan

    Författare :Susanne Thulin; Niklas Pramling; Ingrid Pramling Samuelsson; Lena Bäckström; Jan-Erik Johansson; Högskolan Kristianstad; Gothenburg University; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; Science; Learning; Curriculum; Content; Early childhood education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to generate new knowledge about how children and teachers communicate scientific contents in preschool. The general research question is formulated as: How do the object of learning and the act of learning appear in communication about scientific contents in preschool? This thesis is a collection of three (previously published) empirical studies and takes shape in the encounter between a projected knowledge acquisition task for preschool and the educational tradition of preschool. LÄS MER