Sökning: "moral education"
Visar resultat 16 - 20 av 151 avhandlingar innehållade orden moral education.
16. Rätt och moral : Meningar med skolämnet juridik på gymnasienivå
Sammanfattning : The overall purpose of the dissertation is to identify discourses in law education at the upper secondary level. The studies include an analytical separation of epistemic, predefined knowledge from non-epistemic, moral meaning making. LÄS MER
17. Naturorienterad utbildning i förskolan : pragmatiska undersökningar av meningsskapandets individuella, sociala och kulturella dimensioner
Sammanfattning : The overall purpose of this thesis is to investigate, illuminate and clarify meaning making processes and content when children between the ages of 1-3 encounter nature in a preschool practice. Further, the aim is to develop and illustrate action-centred methodological approaches that facilitate investigations of individual, social and cultural dimensions of preschool children’s meaning making of nature. LÄS MER
18. Handlingskompetens för hållbar utveckling : Tre berättelser om vägen dit
Sammanfattning : Studiens mål är att bidra till kunskapsutveckling om hur unga människor utvecklar handlingskompetens för hållbar utveckling. Med handlingskompetens för hållbar utveckling avses i studien vilja och förmåga att påverka livsstil och levnadsvillkor på ett sätt sominkluderar intergenerationellt och globalt ansvar. LÄS MER
19. Den etiska tendensen i utbildning för hållbar utveckling : meningsskapande i ett genomlevandeperspektiv
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to contribute to the debate about Education for Sustainable Development (ESD), and provide a practical tool for teachers with which they can relate to ethical and moral learning in the ESD context. This aim is based on the ambition to develop an approach that takes its starting point from our practical experience of ethics and morals, inspired by the later works of Ludwig Wittgenstein and the transactional perspective developed by John Dewey. LÄS MER
20. Berättelser om omsorg : omsorgsetikens kritiska potential i skolans värdeförmedlingsuppdrag
Sammanfattning : From a care ethics perspective, this thesis aims to discuss and conceptualise children’s experiences of care in Swedish compulsory school. I initiate an ethical discussion focusing on the theoretical core of care ethics and exploring how the framework can be used and developed within the aforementioned educational context. LÄS MER