Sökning: "modersmålsundervisning"

Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet modersmålsundervisning.

  1. 1. English Hemspråk : Language in Interaction in English Mother Tongue Instruction in Sweden

    Författare :Kirsten Stoewer; Jakob Cromdal; Nigel John Musk; Wei Li; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mother tongue instruction; English as a heritage language; conversation analysis; classroom interaction; bilingual interaction; vocabulary teaching; language alternation; Modersmålsundervisning; engelska som modersmål; samtalsanalys; klassrumsinteraktion; tvåspråkig interaktion; ordförråd i undervisning; kodväxling;

    Sammanfattning : The thesis investigates teacher-student interaction in English mother tongue instruction (MTI), offered within mainstream education to English heritage language students in Sweden. In particular, it examines the type of language work that was in focus during the lessons and the ways teacher and students engaged in the language work in situ. LÄS MER

  2. 2. Läroboken som traditionsbärare : om hemspråksundervisningen i grekiska : ett läroplansteoretiskt och didaktiskt perspektiv

    Författare :Jannis Garefalakis; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Modersmålsundervisning; Läromedel; Nygrekiska språket;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Developing multilingual literacies in Sweden and Australia : Opportunities and challenges in mother tongue instruction and multilingual study guidance in Sweden and community language education in Australia

    Författare :Anne Reath Warren; Päivi Juvonen; Monica Axelsson; Elizabeth Ellis; Angela Creese; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; mother tongue instruction; community language schools; translanguaging; heteroglossia; narrative analysis; multilingual literacies; resourceful speakers; continua of biliteracy; studiehandledning på modersmål; modersmålsundervisning; språkdidaktik; Language Education;

    Sammanfattning : This thesis aims to learn about opportunities for and challenges to the development of multilingual literacies in three forms of education in Sweden and Australia that teach or draw on immigrant languages.  In Sweden mother tongue instruction and multilingual study guidance are in focus and in Australia, a community language school. LÄS MER

  4. 4. Reading skills among students of Iimmigrant origin in Stockholm

    Författare :Ulf Fredriksson; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; students of immigrant origin; reading; bilingual reader; immigration; language; culture; mother tongue instruction; reading in the mother tongue; tests; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : I Stockholm utgör elever med invandrarbakgrund ungefär en fjärdedel av alla elever. Läsning är en central färdighet av betydelse för elevers möjligheter att lyckas i skolan. LÄS MER

  5. 5. Interkulturellt lärande : intentioner och realiteter i svensk grundskola sedan 1960-talets början

    Författare :Monica Eklund; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras interkulturellt lärande dels utifrån statens intentioner avseende den formella socialisationens mål och innehåll, dels utifrån lärandet hos eleverna, det vill säga som realitet. Det övergripande målet var att analysera om den offentliga socialisationen inom grundskolan ger barn och ungdomar redskap att hantera kulturell mångfald. LÄS MER