Sökning: "models science education"

Visar resultat 1 - 5 av 96 avhandlingar innehållade orden models science education.

  1. 1. Stakeholder Influence in Higher Education : Old Ideas in New Bottles?

    Författare :Catharina Bjørkquist; Michele Micheletti; Göran Sundström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; higher education; stakeholding; influence; policy; practice; university; university college; institutional change; continuity; historical institutionalism; institutional legacy; Statsvetenskap; Political Science;

    Sammanfattning : This dissertation deals with how national higher education policy affects stakeholder influence in practice, i.e. how two selected higher education institutions, the University of Oslo and Telemark University College, have interpreted and adapted to national policy reforms. The aim of this dissertation is threefold. LÄS MER

  2. 2. Analogical reasoning in science education : - connections to semantics and scientific modelling in thermodynamics

    Författare :Jesper Haglund; Helge Strömdahl; Konrad Schönborn; Roland Kjellander; Kevin Dunbar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; science education; thermodynamics; analogical reasoning; semantics; scientific modelling; naturvetenskapsdidaktik; termodynamik; analogiskt tänkande; semantik; vetenskaplig modellering;

    Sammanfattning : Analogiskt tänkande är en central kognitiv förmåga som vi använder i vardagslivet, såväl som i mer formella sammanhang, såsom i forskning och undervisning. Föreliggande avhandling behandlar hur analogier och analogiskt tänkande, uppmärksamhet på semantik och förståelse för vetenskaplig modellering kan användas för att hantera utmaningar i naturvetenskapsundervisningen, särskilt inom området termodynamik. LÄS MER

  3. 3. Explaining Civil Society Core Activism in Post-Soviet Latvia

    Författare :Tove Lindén; Anders Uhlin; Jonas Tallberg; Lars Johannsen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Civil society activism; post-Soviet Latvia; NGO activism; women; Latvian citizenship; high education; empathy; civic literacy; role model s ; positive support; organizational competence; organizational leadership experience; Political science; Statsvetenskap; Political Science; statsvetenskap;

    Sammanfattning : Civil society activism in traditional non-governmental organizations (NGOs) is seen as one of the cornerstones of a vibrant participatory liberal democracy in most Western democratic states. Whereas this issue has been explored from a variety of perspectives in a Western context, only limited research has been carried out in a post-Soviet context. LÄS MER

  4. 4. Utanför experimentlådan : kunskapsproduktion, tid och materia i förskolans naturvetenskapsundervisning

    Författare :Sofie Areljung; Christina Ottander; Carina Hjelmér; Maria Andrée; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; science education; knowledge cultures; symbolic gender; working theories; time; matter; design-based research; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute knowledge on conditions for science teaching in preschool. While Swedish preschool practices commonly build on children’s subjective experiences, scientific knowledge production is often associated with objectivity and detachedness. LÄS MER

  5. 5. Enligt fysiken eller enligt mig själv? : Gymnasieelever, fysiken och grundantaganden om världen

    Författare :Lena Hansson; Andreas Redfors; Per-Olof Wickman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; worldview; presuppositions; science; physics; nature of science; upper secondary students; Världsbild; grundantaganden; naturvetenskap; fysik; naturvetenskapens natur; gymnasieelever; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : I avhandlingen studeras elevers grundantaganden om världen, samt de grundantaganden som eleverna förknippar med fysiken. Det är utifrån de grundantaganden vi gör om hur världen är beskaffad som vi försöker tolka och förstå nya fenomen och företeelser vi möter, t.ex. i den naturvetenskapliga undervisningen. LÄS MER