Sökning: "modaliteter"
Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade ordet modaliteter.
1. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum
Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER
2. Adaptive Robot Presenters : Modelling Grounding in Multimodal Interaction
Sammanfattning : This thesis addresses the topic of grounding in human-robot interaction, that is, the process by which the human and robot can ensure mutual understanding. To explore this topic, the scenario of a robot holding a presentation to a human audience is used, where the robot has to process multimodal feedback from the human in order to adapt the presentation to the human's level of understanding. LÄS MER
3. Context-aware human-robot collaboration in assembly
Sammanfattning : The PhD study is aiming to increase the accuracy and efficiency of human-robot collaborative (HRC) assembly systems. To achieve this goal, four main directions are investigated in this research. LÄS MER
4. Turbulence Descriptors in Arterial Flows : Patient-Specific Computational Hemodynamics
Sammanfattning : At this very moment, there are literally millions of people who suffer from various types of cardiovascular diseases (CVDs), many of whom will experience reduced quality of life or premature lift expectancy. The detailed underlying pathogenic processes behind many of these disorders are not well understood, but were abnormal dynamics of the blood flow (hemodynamics) are believed to play an important role, especially atypical flow-mediated frictional forces on the intraluminal wall (i. LÄS MER
5. Nya perspektiv på litteraturhistoria : Utbildningsprogram om antiken, romantiken och Strindberg 1960–2012
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka de litteraturhistoriska framställningarna och deras tänkta mottagare i utbildningsprogram om antiken, romantiken och författaren August Strindberg under tidsperioden 1960–2012.I avhandlingens första delstudie analyseras programmens innehåll och form. LÄS MER