Sökning: "mobbning"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade ordet mobbning.

  1. 1. Mobbning, intriger, offerskap att tala om sig själv som mobbad i arbetslivet

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro universitet

    Författare :Helena Blomberg; Mälardalens högskola.; Örebro universitet.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Vuxenmobbning; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES Social sciences Sociology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Sociologi; Sociologi; Sociology; narrative analysis; discursive psychology; metaphor analysis; interpretative repertoire; rhetorical resources; victimization; workplace bullying; identity work;

    Sammanfattning : This thesis is a study of bullying narratives, mainly co-produced in a process of ongoing interaction. The focus is on how narrators rhetorically organize their storytelling and identity work by using discursive resources. LÄS MER

  2. 2. Mobbning i arbete arbetsorganiseringens inverkan på handlingsutrymmet och mobbningprocessen

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro universitet

    Författare :Louise Svensson; Örebro universitet.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mobbing; bullying; exclusion; workplace; discretion; negotiation; formal informal; norms; outsiders; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES Social sciences; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap; SOCIAL SCIENCES Social sciences Sociology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Sociologi; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to identify and analyze organizational characteristics and interactional forces within the workplace organization that may affect the mobbing process. The empirical basis comprises 20 semistructured interviews with victims, observers, and bullies. LÄS MER

  3. 3. Students’ Perspectives on Bullying

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Camilla Forsberg; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bullying; students’ perspectives; interviews; bystander reactions; grounded theory; symbolic interactionism; mobbning; elevers perspektiv; intervju; grundad teori; symbolisk interaktionism;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis was to listen to, examine and conceptualise students’ perspectives on bullying. Students’ perspectives have not been commonly heard in research and less qualitative research has been conducted. LÄS MER

  4. 4. Skolans texter mot mobbning reella styrdokument eller hyllvärmare?

    Detta är en avhandling från Luleå : Luleå tekniska universitet

    Författare :Arne Forsman; Luleå tekniska universitet.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to describe, analyse and interpret what is expressed in the comprehensive school’s texts against peer bullying. Express in this study means how international conventions, laws and school documents, research in the field and organisations against peer bullying, influence the content of the school texts against peer bullying. LÄS MER

  5. 5. Measuring peer victimization and school leadership A study of definitions, measurement methods and associations with psychosomatic health

    Detta är en avhandling från Karlstad : Karlstads universitet

    Författare :Lisa Hellström; Karlstads universitet.; [2015]
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Bullying; measurement methods; pedagogical leadership; psychosomatic health; Rasch analysis; Mobbning; mätmetoder; pedagogiskt ledarskap; psykosomatisk hälsa; Rasch analys; Public Health Science; Folkhälsovetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore methods for assessing peer victimization and pedagogical leadership in school.The thesis includes four studies. Study I and II are based on web-based questionnaires among 2, 568 students in grades 7, 8 and 9. LÄS MER