Sökning: "metoder för språk"
Visar resultat 1 - 5 av 65 avhandlingar innehållade orden metoder för språk.
1. Apokoinou in Swedish talk-in-interaction : A family of methods for grammatical construction and the resolving of local communicative projects
Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks den grammatiska samtalskonstruktionen apokoinou i svenskt samtalsspråk. I kontrast till traditioner av normativ grammatik och teoretiska perspektiv på språk, där apokoinou och besläktade fenomen har exkluderats från grammatisk beskrivning eller blivit behandlade som produkter av olika typer av misstag, är apokoinou här re-specificerad som en i högsta grad funktionell grammatisk resurs och metod för att åstadkomma lokala kommunikativa projekt i samtal. LÄS MER
2. Krakel Spektakel, hör hur det låter! Studier i Lennart Hellsings språkvärld
Sammanfattning : This thesis deals with Lennart Hellsing's works, and especially his texts for small children, from 1945 to 2000. In an introductory survey the oral transmission of literature is discussed in relation to orality and literacy. The presupposition is that there are similarities between oral culture and texts for the very young. LÄS MER
3. Learnables in Action : The Embodied Achievement of Opportunities for Teaching and Learning in Swedish as a Second Language Classrooms
Sammanfattning : This doctoral dissertation is an empirical qualitative research study on the emergence of learnables in classrooms of Swedish as a second language. It adopts a dialogical and praxeological approach, and analysis is based on video recorded teacher-student interactivities in classrooms. LÄS MER
4. L'immagine pubblicitaria dell'olio d'oliva, della pasta e del caffè : uno studio comparativo sulla ricezione
Sammanfattning : The aim of this study is to describe how Italian advertising for olive oil, pasta and coffee reflects traditions, customs and culturally specific patterns regarding the ways in which these products are used in Italy, and how these culturally specific patterns are interpreted by native readers and non-native readers (Swedish students). The study is based on 22 Italian and 22 Swedish interpretations of three Italian print ads for olive oil, pasta and coffee. LÄS MER
5. Ordboksanvändning på nätet : en undersökning av användningen av Lexins svenska lexikon
Sammanfattning : Antalet studier i ordboksanvändning har ökat de senaste decennierna. Detta är en följd av det ökade intresset inom både teoretisk och praktisk lexikografi för hur användare faktiskt använder ordböcker och hur man på bästa sätt anpassar ordböcker efter deras behov. LÄS MER