Sökning: "meta reading"

Visar resultat 6 - 10 av 19 avhandlingar innehållade orden meta reading.

  1. 6. Stockholms stadsbibliotek och Moderna museet : en analys av arkitekturkritik i svensk press

    Författare :Anna Ingemark Milos; Claes Caldenby; Avdelningen för konsthistoria och visuella studier; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; discourse analysis; rhetoric; close reading; architectural value; Rafael Moneo; Gunnar Asplund; art museum; library; cultural buildings; Architectural criticism; Swedish press; Stockholms stadsbibliotek;

    Sammanfattning : In this dissertation, The Public Library and the Museum of Modern Art in Stockholm – A Study of Architectural Criticism in the Swedish Press, the textual genre of architectural criticism is discussed from different perspectives. The principal aim is to illuminate, through a close reading of a sample of articles, how professional critics discursively and rhetorically communicate their idea of architecture and architectural quality. LÄS MER

  2. 7. Den wallinska dikten : Från informatorsåren till Dödens ängel

    Författare :Håkan Möller; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literature; Johan Olof Wallin; Swedish literature in the early 19th century; contemporary history; history of literature and ideas; theology; poetics; close reading; rhetoric; stylistics; Litteraturvetenskap; Literature; Litteraturvetenskap; Literature; litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation concerns the poetry of Johan Olof Wallin from the first poems of the early nineteenth century up to "The Angel of Death" ("Dödens Engel"). Johan Olof Wallin (1779-1839), poet, orator and preacher, member of the Swedish Academy and subsequently Archbishop of the Church of Sweden, was one of the most important cultural figures of his day. LÄS MER

  3. 8. The construction of poetic meaning : A cultural-developmental study of symbolic and non-symbolic strategies in the interpretation of contemporary poetry

    Författare :Cai Svensson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Response to literature; Poetry interpretation; lnterpretive strategies; Literary symbols; Aesthetic development; Meta-aesthetic reasoning; Literary awareness; Metacognition; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The general aim of this research has been to study children's and adolescents' construction of poetic meaning. The theoretical frame of reference reflects the social-constructivist and phenomenologically influenced orientations of A. Schutz and P. L. LÄS MER

  4. 9. Response to Intervention - en specialdidaktisk modell för att förebygga lässvårigheter : Från samlat forskningsläge till tillämpning i svensk skolkontext

    Författare :Camilla Nilvius; Idor Svensson; Linda Fälth; Tarja Alatalo; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; response to intervention RtI ; multitiered system of support MTSS ; reading; at risk; reading difficulties; primary education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The Response to Intervention model originated in the United States. The model aims to prevent learning difficulties through early identification and thus early intervention. The goal is that no student should fall behind “No child left behind”. LÄS MER

  5. 10. Låt romanen komma in – Transformativt lärande i gymnasieskolans litteraturundervisning

    Författare :Björn Bradling; Ylva Lindberg; Anette Svensson; Caroline Graeske; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; literature teaching and learning; transformative learning; phronesis; ‘didactic potential’; estrangement effect; Verfremdungeffekt; upper secondary school; John Ajvide Lindqvist;

    Sammanfattning : “Låt romanen komma in – Transformativt lärande i gymnasieskolans litteraturundervisning“ är en litteraturdidaktisk studie i forskningsämnet pedagogik som tar syftestexten för litteraturundervisningen i det gymnasiala svenskämnet som utgångspunkt. Genom en förstudie där elva svensklärare och en skolbibliotekarie samtalar i fokusgrupper riktas projektet mot sitt huvudfokus som är en läsloggsintervention där 31 elever i gymnasiekursen Svenska 3 läser John Ajvide Lindqvists “Låt den rätte komma in” (Ordfront, 2004/2015). LÄS MER