Sökning: "meningsskapande möten"
Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade orden meningsskapande möten.
1. Organisering och identifikation i byggherrerollen : Dialektik, möten och meningsskapande
Sammanfattning : This study within organization theory takes a process perspective and focuses on how the dialectic interaction between the structuring and improvisational parts of organizing is handled in construction sites. In studies of organizing where reality is seen as socially constructed with focus on the subjective source of organizations reality, the individuals understanding of the identity and the rolecan be seen as central to interpret the social processes. LÄS MER
2. Meningsskapande möten i det naturvetenskapliga klassrummet
Sammanfattning : Bakgrund Syftet med denna avhandling är att få veta mer om hur elever skapar mening i mötet med innehållet i skolans naturvetenskap. De resultat som presenteras i avhandlingen är resultat som visar hur eleverna uttrycker sig under utvalda interaktioner från naturvetenskaplig undervisning. LÄS MER
3. I samtal med Kronofogden : Hur myndighetsservice görs i språkliga möten mellan inringare och kundservicehandläggare
Sammanfattning : This thesis explores the interaction between frontline service officials and clients in customer service calls to the Swedish Enforcement Authority (SEA), a national government agency working with debts. The aim is to shed light on these service calls as interactional, meaning-making encounters between callers and frontline service officials. LÄS MER
4. Informellt lärande i en formell organisation : Om meningsskapande, kunskapsdomäner och kompetens i arbete med kommunala mål
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om hur välfärdsaktörer (tjänstemän och politiker) i en kommunal organisation utformar mål för sin verksamhet. Aktörerna har ett samhällsansvar som innebär att de måste agera för att gå nya behov tillmötes. För att alla ska arbeta i samma riktning behöver tydliga mål utarbetas . LÄS MER
5. Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten
Sammanfattning : This thesis studies students’ encounters with school science language games within the framework of laboratory classroom activities in Elementary Electricity. The focus is on students’ interaction with the teacher and with other students as well as with artefacts. LÄS MER