Sökning: "meningsfullt arbete"

Visar resultat 1 - 5 av 25 avhandlingar innehållade orden meningsfullt arbete.

  1. 1. The double-sided nature of lifestyle-oriented work within the Swedish equine sector : Characteristics and consequences for employee health and well-being

    Författare :Åsa Bergman Bruhn; Robert MacKenzie; Alexis Rydell; Ing-Marie Andersson; Lotta Dellve; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; attractive work; Attractive Work Content Model; employee health and well-being; equine sector; harness racing; lifestyle-oriented work; meaningful work; motivation; non-profit association; NOSACQ-50; occupational culture; occupational health and safety; riding schools; safety climate; Self Determination Theory; small-scale enterprises; sustainable employment; sustainable work; systematic work environment management; working conditions; work-life balance; anställda; attraktivt arbete; arbetsförhållanden; arbetsmotivation; hållbar anställning; hållbart arbete; hälsa och välbefinnande; hästnäringen; ideella föreningar; livsstilsorienterat arbete; meningsfullt arbete; modellen Attraktivt arbete; NOSACQ-50; ridskolor; Self Determination Theory; små företag; systematiskt arbetsmiljöarbete; säkerhetsklimat; travanläggningar; yrkeskultur; Working Life Science;

    Sammanfattning : This thesis considers the nature of lifestyle-oriented work, i.e. making a livelihood based on leisure interest or personal lifestyle, and focuses on the perspective of employees within the Swedish equine sector. LÄS MER

  2. 2. Ett meningsfullt liv med arbete? : Högfungerande individer med autism mellan funktionshinder- och arbetsmarknadspolitik

    Författare :Faten Nouf-Latif; Urban Markström; Katarina Andersson; Martin Molin; Umeå universitet; []
    Nyckelord :Disability policy; ethnographic fieldwork; high-functioning individuals with autism; labour market policy; meaningful work; social inclusion; welfare services.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study notions of employment among high-functioning individuals with autism (HiA) and their experiences of vocational rehabilitation or work-preparatory programs and to analyze how these experiences reflect upon the labor market policy’s and disability policy’s common shared goal of supporting individuals towards a socially included life with meaningful work. This study was conducted through ethnographic fieldwork in a private company (VRP) that operated as a service provider for the Employment Service Agency, and a Swedish residential folk high school (FHS). LÄS MER

  3. 3. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor

    Författare :Sara Blanck; Martin Stolare; Martin Jakobsson; Jan Löfström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social studies; civics; social issues; teaching; subject integration; pupils; didactical choices; curriculum principles; powerful knowledge; specialised knowledge; everyday knowledge; educational theory; Klafki; Bildung; epoch-typical; educational reconstruction; grades 4–6; grades 7–9; compulsory school; interdisciplinary curricula; interdisciplinary teaching; conceptual change; inferences; migration biographies; sustainable development; samhällsorienterande ämnen; Samhällskunskap; undervisning; ämnesintegration; elever; didaktiska val; curriculumprinciper; kraftfull kunskap; specialiserad kunskap; vardaglig kunskap; bildningsteori; Klafki; bildning; epoktypiska samhällsfrågor; didaktisk rekonstruktion; årskurs 4–6; årskurs 7–9; grundskola; ämnesövergripande; ämnessamspel; begreppslig förändring; begreppslig utveckling; inferenser; migrationsbiografier; hållbar utveckling; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER

  4. 4. Relational creativity : what can participatory art do for higher education?

    Författare :Sol Morén; Simon Lindgren; Thomas von Wachenfeldt; Fernando Hernádez-Hernández; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; creativity; relational creativity; higher education; participatory art; visual arts; fine arts; arts-based research; participatory design; design for learning; sociotechnical design; educational design research; future education; rethinking education; sustainable development;

    Sammanfattning : Why research creativity in higher education? Creativity is regarded as a key competence for future education by the European Union as well as by UNESCO, and my wish is to contribute to this contemporary global agenda of rethinking education. Creativity is central for complex problem- solving and we need to rethink education to facilitate for our future citizens to develop creativity, to be able to meet our interconnected world's urgent need for sustainable development. LÄS MER

  5. 5. Vänskap och organisering : En studie av Fountain House-rörelsen

    Författare :Anna Meeuwisse; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Care and help to handicapped; voluntary organizations; normalization; social movements; self help; clubhouse; psycho-social rehabilitation; Social changes; theory of social work; Handikappade; vård och rehabilitering; Sociala förändringar; teorier om socialt arbete;

    Sammanfattning : The Fountain House Movement – or the Clubhouse Movement - is an organization for community support, meeting the needs of adults suffering from mental illness. It was founded by a self-help group among discharged patients in New York in the 1940s. Today there are more than 300 clubhouses around the world. LÄS MER