Sökning: "media ethics"
Visar resultat 11 - 15 av 94 avhandlingar innehållade orden media ethics.
11. Strategic moral communication : A metatheoretical and methodological response to the normative perspective on strategic communication
Sammanfattning : Strategic communication has long suffered from a reputation of immorality, often being conflated with derogatory terms such as sophistry and propaganda. Scholars in the social sciences have been trained to accept this moralizing idea of strategic communication as a normative point of departure, through influential theories such as Habermas’ discourse ethics and methodological approaches such as critical discourse analysis. LÄS MER
12. Att tänka det tekniska : En studie i Derridas teknikfilosofi
Sammanfattning : How should we understand the relations between human beings and technology? Where does technology end and where does the human being begin? How should we understand the relation between thinking and technology? These and related questions have been increasingly salient during the last decades. The aim of this study is to provide an outline of a philosophy of technology in the work of a major contemporary philosopher: Jacques Derrida. LÄS MER
13. Pressen i provinsen : Från medborgerliga samtal till modern opinionsbildning 1750–1850
Sammanfattning : Att vara kritisk till våra dagars medier är en självklarhet, medan 1800-talets presspionjärer däremot har fått behålla hjältestatusen. I "Pressen i provinsen" tecknas den moderna pressens genombrott dock som en utdragen och långtifrån entydig process. LÄS MER
14. Patchworking publics-in-the-making : design, media and public engagement
Sammanfattning : This is a collaborative practice-based thesis by publication written across two disciplines: interaction design, and media and communication studies. Based on Threads – a Mobile Sewing Circle, a travelling exhibition in which participants are invited to embroider an SMS by hand and with an embroidery machine connected to a mobile phone, this thesis puts forward the concept of publics-in-the-making. LÄS MER
15. Publicisten Ivar Harrie : ideologi, offentlighetsdebatt och idékritik i Expressen 1944-1960
Sammanfattning : Avhandlingen är en pionjärstudie om publicisten Ivar Harrie (1899-1973) och hans deltagande i det offentliga samtalet under främst sin tid som chefredaktör på Expressen (1944-1960). Genom att studera de första decennierna under efterkrigstidens offentliga samtal genom att framträdande debattörs texter, belyser avhandlingen central tematik från dåtidens aktuella ideologiska, politiska och kulturella problemställningar, ur ett inifrånperspektiv: Kalla kriget, synen på sexualiteten, kristendom och humansim samt bildningsfrågan. LÄS MER