Sökning: "mastic"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade ordet mastic.

  1. 1. On the quantification of healing in asphalt materials

    Författare :Remya Varma; Nicole Kringos; Romain Balieu; Lily Poulikakos; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Healing; bitumen; mastic; viscoelastic strain; viscoplastic strain; fracture; creep and recovery; Läkning; bitumen; mastic; viskoelastisk töjning; viskoplastisk töjning; brott; kryp and återhämtning; Structural Engineering and Bridges; Bro- och stålbyggnad;

    Sammanfattning : Asphalt materials exhibit self-healing characteristics. In order to evaluate the healing capabilities of these materials, numerous investigations are carried out by researchers. These investigations include various definitions of healing and mechanical test methods to quantify the extent of healing. LÄS MER

  2. 2. New Experimental and Modelling Tools for Multiscale Characterization of Asphalt Mastic

    Författare :Hassan Fadil; Denis Jelagin; Robert Ingemar Karlsson; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : Asphalt mastics act as a binding phase in asphalt mixtures and their rheological properties strongly affect the performance of asphalt mixtures with respect to virtually all damage modes. In order to measure mastics properties, relevant for field performance, testing should be performed at size-scales representative for the morphology and material inhomogeneity of asphalt mixtures. LÄS MER

  3. 3. Characterisation and Modelling of Asphalt Mastic and Their Effect on Workability

    Författare :Ebrahim Hesami; Björn Birgisson; Niki Kringos; Hussain Bahia; KTH; []
    Nyckelord :Asphalt; Pavement; Mastics; Bitumen; Viscosity; Rheology; Filler; Filler-Bitumen Interaction; Workability; X-Ray CT.; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Road Surface and Tyre Interaction : Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    Författare :Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. LÄS MER

  5. 5. Spherical Indentation Technique for Multiscale Characterisation of Asphalt Mixtures

    Författare :Hassan Fadil; Denis Jelagin; Manfred Partl; Per-Lennart Larsson; Said Safwat; Eshan Dave; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : The viscoelastic properties of asphalt  mixtures  strongly  influence the  performance of flexible pavements  with respect to  their resistance to several common distress modes. Therefore, accurate measurement of these properties and their change during the service life is an important area of ongoing research. LÄS MER