Sökning: "marknadsföring livsmedel"
Hittade 3 avhandlingar innehållade orden marknadsföring livsmedel.
1. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores
Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER
2. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter
Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER
3. Kost och hälsa i marknadsföringen : en analys av system och processer i vilka våra matvanor formas : med betoning på livsmedelsannonsers spegling av kostideal och konsumtion 1950-85
Sammanfattning : .... LÄS MER