Sökning: "marknadsföring livsmedel"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden marknadsföring livsmedel.

  1. 1. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores

    Författare :Johan Swahn; Åsa Öström; Micael Dahlén; Örebro universitet; []
    Nyckelord :detaljhandel; konsumentbeteende; marknadsföring; reklam; semantik; sensorik; sensoriska beskrivningar; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Culinary Arts and Meal Science; Måltidskunskap; Måltidskunskap; Culinary Arts and Meal Science;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER

  2. 2. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter

    Författare :Hanna Hjalmarson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Unga konsumenter; marknadsföring; nöjdhet; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER

  3. 3. Kost och hälsa i marknadsföringen : en analys av system och processer i vilka våra matvanor formas : med betoning på livsmedelsannonsers spegling av kostideal och konsumtion 1950-85

    Författare :Ola Feurst; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :Matvanor; Marknadsföring-- Livsmedel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER