Sökning: "market orientation"

Visar resultat 16 - 20 av 126 avhandlingar innehållade orden market orientation.

  1. 16. Från nationsbyggare till global marknadsnomad : Om medborgarskap i svensk utbildningspolitik under 1990-talet

    Författare :Maria Olson; Gunnel Colnerud; Tomas Englund; Lisbeth Lundahl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Swedish education policy; 1990s; society centered; consumer oriented; citizenship; citizen roles; nation-orientation; globalization-orientation; ”we” identity; nomad; Svensk utbildningspolitik; 1990-talet; samhällscentrerat; konsumentorienterat; medborgarskap; medborgarroller; nationsorientering; globaliseringsorientering; vi-identitet; nomad; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen är intresset riktat mot svensk utbildningspolitik och medborgarskap. I tider av globalisering, och med ett etablerat svenskt medlemskap i Europeiska unionen, har det nationella policyskapandet kring utbildningens medborgardanande funktion hamnat under ökat tryck. LÄS MER

  2. 17. Myndigheters marknadsorientering : om marknadsföringsfrågor i avgiftsfinansierade, statliga myndigheter

    Författare :Lars Torsten Eriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Exploring Proactive Market Strategies : How Proactivity Shapes Value-Creation

    Författare :Harald Brege; Daniel Kindström; Johan Holtström; David Sjödin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : In discussions of firm strategy, proactivity is often mentioned as an enabler of effective goal accomplishment and high performance. However, it is rarely explained what, more precisely, being more proactive actually entails, or even indeed defined what is meant by the term ‘proactivity’ in this particular context. LÄS MER

  4. 19. Butikens roll för hållbar konsumtion : Ett marknadsorienterat perspektiv på hållbar sortimentsutveckling i dagligvarukedjan

    Författare :Karin Alm; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market orientation; Corporate Social Responsibility CSR ; sustainability; sustainable consumption; Weber; ideal types;

    Sammanfattning : Sustainability is an increasingly important topic across the world, and awareness of it has been growing since the publication of the UN sustainable development goals (SDGs). Seeing an escalating societal interest in sustainability, consumer demand for sustainable products in retailer’s assortments. LÄS MER

  5. 20. Timber volume element prefabrication : production and market aspects

    Författare :Matilda Höök; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Träbyggnad; Timber Structures;

    Sammanfattning : Problems discussed within the Swedish housing industry are lack of competition, quality and increased costs. Improvements to cope with these problems have shown to be low compared to manufacturing and other industries. LÄS MER