Sökning: "malmö högskola 2011"

Visar resultat 1 - 5 av 46 avhandlingar innehållade orden malmö högskola 2011.

  1. 1. Att sätta erfarenheter i rörelse. En undersökning av hur elever i år 7 läser film och hur svenskundervisningen kan förvalta deras filmläsning

    Författare :Maria Söderling; Malmö högskola; []
    Nyckelord :to read a film; a widened concept of text; school subject Swedish; secondary school; filmic repertoires; general repertoires; social semiotics; representation; classroom research;

    Sammanfattning : ABSTRACT This licentiate thesis is a study of the curriculum of the school subject Swedish from a socio-cultural perspective. The aim of the study is to obtain insights into how pupils in the seventh grade of the Swedish secondary school system read films, and further to investigate how the education in Swedish can manage and make the most of various approaches to film. LÄS MER

  2. 2. Läsning i ny tid : Pappersburen skrift i ett multimodalt perspektiv

    Författare :Petra Magnusson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :upper secondary school; literacy; reading; non-fiction; multimodality; multiliteracy; design; design theory; didactic design; structured teaching;

    Sammanfattning : This thesis investigates a practice at an upper secondary school in Sweden. The starting point is the teachers’ questions concerning the possibilities of supporting the development of the students’ reading abilities through texts that are long, alphabetical and printed, and in this study, non-fictional. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers arbete med förskolebarns inflytande : En demokratididaktisk studie

    Författare :Kristina Westlund; Malmö högskola; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I licentiatuppsatsen Pedagogers arbete med förskolebarns inflytande undersöks vad arbetet med förskolebarns inflytande kan innebära i praktiken. Genom observationer på två förskoleavdelningar samt intervjuer med pedagogerna, besvaras frågor om vilket innehåll, vilka arbetsformer och vilka dilemman som kommer till uttryck i detta arbete. LÄS MER

  4. 4. Läsning i ny tid : pappersburen skrift i ett multimodalt perspektiv

    Författare :Petra Magnusson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; HUMANITIES; HUMANIORA; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Upper secondary school; literacy; reading; non-fiction; multimodality; multiliteracy; design; design theory; didactic design; structured teaching; upper secondary school;

    Sammanfattning : This thesis investigates a practice at an upper secondary school in Sweden. The starting point is the teachers’ questions concerning the possibilities of supporting the development of the students’ reading abilities through texts that are long, alphabetical and printed, and in this study, non-fictional. LÄS MER

  5. 5. På spaning efter idrottsdidaktik

    Författare :Katarina Schenker; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; idrottsdidaktik; didaktik; idrottsvetenskap; idrott; Pedagogics; Pedagogik; Sport Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER