Sökning: "makt arbete"
Visar resultat 1 - 5 av 71 avhandlingar innehållade orden makt arbete.
1. Erkännande, makt och möten : En studie av inflytande och självbestämmande med LSS
Sammanfattning : The dissertation is about people with serious functional impairments who receive support pursuant to the Swedish LSS – the Act Concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments. LSS gives compensatory support, so that a person can enjoy the right to live a life like anyone else. LÄS MER
2. Bilder som berättar : om kunskap, makt och traditioner i grundskolans bildundervisning
Sammanfattning : This study revolves around visual storytelling and focuses on art education in lower secondary school, where visual storytelling is meant to give pupils the opportunity to express their experiences and opinions. The aim of the thesis is to acquire knowledge concerning norms and values that are constructed and reproduced while making storytelling pictures in art education in compulsory school, and how this creates conditions for pupils’ visual storytelling. LÄS MER
3. "I know where you live" : Statutory social work, client violence, and dilemmas for safety and practice
Sammanfattning : Violence from service users towards social workers (client violence) has been a growing concern over the last decades. Statutory social work is among the occupations with a high risk of client violence. Sweden has a long history of legislation on workplace safety, yet client violence in social work is perpetual. LÄS MER
4. - Snälla du! Kan du sätta dig? : om vägledning i förskolan
Sammanfattning : Syftet med föreliggande avhandling är att fördjupa kunskapen om hur fostran gestaltas i förskolan. Det empiriska materialet som ligger till grund för resultaten består av videoobservationer där dagligen återkommande situationer har dokumenterats vid två svenska förskolor. Analyserna tar en utgångspunkt i Foucaults teorier om makt. LÄS MER
5. "Hålla ordning, men inte överordning" : Köns- och maktperspektiv på uppförandenormer i svenska klassrumskulturer
Sammanfattning : The aim of this study is to describe and analyse norms of behaviour in rhetoric and practice in Swedish classroom cultures with the aid of theories of gender and power. The study is based on observations of and interviews with pupils and teachers in three ninth form classes. LÄS MER