Sökning: "möten för lärande eva"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden möten för lärande eva.

  1. 1. Lärande genom möten : En studie av kommunikation mellan lärare och studerande i klassrumsmiljö och datorbaserad nätverksmiljö

    Författare :Eva Svärdemo Åberg; Staffan Selander; Shirley Booth; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; alterity; asynchronous; classroom; distance education; computer-based network environment; computer mediated communication; ICT; intersubjectivity; learning process; sociocultural theory; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to study the social interaction of teachers and students, and their reflections on this interaction. This is done in order to illuminate opportunities and constraints of communication and learning in two different environments within distance education – in the classroom and in a computer-based network environment. LÄS MER

  2. 2. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning

    Författare :Filippa Millenberg; Per Andersson; Erik Nylander; Eva Alerby; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lifeworld phenomenology; Ethnography; Folk high school; Teacher; Encounter; Livsvärldsfenomenologi; Etnografi; Folkhögskola; Lärare; Möten;

    Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER

  3. 3. Barn och etik : möten och möjlighetsvillkor i två förskoleklassers vardag

    Författare :Bodil Halvars-Franzén; Gunilla Dahlberg; Eva Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :Children; ethics; the ethical encounter; fundamental values; pedagogical approach; listening; play; the encounter with nature; ESD; barn; etik; det etiska mötet; värdegrund; etnografi; förhållningssätt; lek; möte med naturen; lärande i hållbar utveckling; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The aim is to examine how children create and embody ethics by analyzing their encounters and how possibilities are conditioned by the framework surrounding them. The focus has been on the following problem areas: Conditions that enable children’s ethical encounters with regard to frameworks, rules and order Conditions that enable children’s ethical encounters related to the teachers’ approach Children’s encounters in play from an ethical perspective Children’s encounters with nature from an ethical perspective The theoretical standpoint is ”the ethics of an encounter” from Emmanuel Levinas’ idea of ethics of alterity. LÄS MER

  4. 4. The Oral University. Attitudes to music teaching and learning in the Gambia

    Författare :Eva Saether; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; multicultural; Music education; intercultural; orality; jali; the Gambia; Pedagogik; Pedagogy and didactics; Teacher education; didaktik; Lärarutbildning;

    Sammanfattning : The present study seeks to examine attitudes to teaching and learning among jalis in the Gambia. Although this is the main focus, the horizon of which the study is carried out, analysed and discussed, is the development of music teacher education in Sweden during the last three decades, and of which I have been a participant. LÄS MER