Sökning: "mångkulturella skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden mångkulturella skolan.
1. Den svenska skolan och det mångkulturella : en paradox?
Sammanfattning : The preoccupation of the study revolves around relations hetwecn everyday life in Swedish schools and the multicuiturai context of Swedish society. Based on fieldwork, media debates, analysis ofpolicy documents, discussions with teachers as weil as teacher's educators, and interviews with principals working in the elementary schools of Malmö, the dissertation explores three analytical arenas; schools as (re)producers of values and norms, Ihe mullicullural school and finally Ihe localions of schools in lime and space. LÄS MER
2. Synsätt, teman och strategier : några perspektiv på mångkulturella frågor i skolan i ett praktiknära projekt
Sammanfattning : The chief aim of my thesis is to study and analyse how the multiculturalism of schools is reflected in research and reports in Sweden and in the way in which teachers talk about multicultural issues at school. Part of the work is done in the form of reflecting talks with two groups of teachers in two different schools on issues and situations taken from their own everyday experience. LÄS MER
3. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum
Sammanfattning : Avhandlingens huvudfråga är hur språket används i skolämnet naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. Språket ses som vår viktigaste resurs för utveckling och lärande i olika skolämnen. LÄS MER
4. Talet om det mångkulturella i skolan och samhället : En analys av diskurser om det mångkulturella inom utbildning och politik åren 1973-2006
Sammanfattning : The debate on "multicultural issues" has had a considerable impact on society, and in Sweden, dealing with such issues has been described and defined as a major problem. The aim of the present thesis is to analyse the various contents of discourses on multicultural issues that have influenced education and policy documents during the period 1973-2006. LÄS MER
5. Lärare med utländsk bakgrund : Sju yrkeslivsberättelser om möten med nya skolsammanhang
Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att öka kunskapen om lärare med utländsk bakgrund och deras möte med den svenska skolan genom deras berättelser. Studien har sin grund i ett socialkonstruktionistiskt perspektiv med förståelsen att mening skapas i interaktion med andra. LÄS MER